گلایه اعضای شورای شهر از مجتمع‌های تجاری ترافیک ساز و برخورد نامناسب با رانندگان شرکت واحد

به گزارش عرصه، ابوالفضل قناعتی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با اعلام اینکه ترافیک مجتمع‌های تجاری برای مردم مشکل‌ساز شده است گفت: این تذکر من به شهردار تهران است چرا که ساخت مگامال‌ها در شمال تهران مشکلات زیادی را ایجاد کرده و با این حال شاهد ساخت و ساز گسترده آنها هستیم.

وی با بیان اینکه پلیس طرح زوج و فرد را تا ساعت ۱۹ تمدید کرده و بر همین اساس شب‌ها عملا ترافیک شهر سنگین می‌شود، ادامه داد: مجوز این مال‌سازی‌ها را کمیسیون ماده ۵ صادر می‌کند و جای سوال است که آیا پیوست‌های ترافیکی لحاظ می‌شود؟

قناعتی با اشاره به مشکلاتی که مجتمع‌های تجاری همچون کوروش، پالادیوم، اطلس مال و … ایجاد کرده است، گفت: به پلیس راهور تذکر می‌دهم که در ساعات اوج ترافیک تعداد نفرات خود را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه تجمع مگامال‌ها در مناطق ۱، ۲ و ۵ است که عمدتا این شب‌ها شاهد ترافیک در معابر این مناطق هستیم افزود: پلیس باید با گماشتن مأموران خود در راستای باز کردن معابر و حتی تغییر شکل هندسی اقدام کند.

محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران نیز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به تجمع رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی در روز یکشنبه و انتقاد از برخورد پلیس با تعدادی از آنها گفت: این کارگران و بازنشستگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران جلوی شهرداری در راستای تحقق وعده‌های تعاونی مسکن تجمع کردند و این مسئله مورد پذیرش نیست کارگرانی که در راستای احقاق حق خود فعالیت می‌کنند مورد ضرب و شتم قرار گیرند.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با بیان اینکه این افراد معترض پیش از این نیز نامه‌های اعتراضی خود را برای شورای شهر ارسال کرده اما مورد توجه قرار نگرفت، تصریح کرد: وظیفه ما بود که در میان این افراد حاضر شده و حرف‌هایشان را بشنویم.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه کارهای خوبی در زمینه عضویت پرسنل شهرداری در تعاونی‌های مسکن انجام شده اما متاسفانه تعدادی از این پرسنل مانده‌اند، گفت: مسکن ۵۰۰ نفر، شش سال است که طول کشیده و این مسئله سبب گلایه شده است که باید در این زمینه رسیدگی‌های لازم صورت گیرد و برخورد خشونت آمیز با کارگران امر درست و قابل قبولی نیست و امیدواریم شهرداری عکس العمل لازم را داشته باشد.



دیدگاهها بسته شده است.