رئیس پلیس پیشگیری: فرآیند پیگیری پرونده‌ها پیامکی به افراد اعلام می‌شود

به گزارش عرصه، سردار محمدشرفی در آیین بزرگداشت هفته وحدت و پژوهش پلیس پیشگیری ناجا با تبریک اعیاد ماه ربیع الاول و میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق(ع) با اشاره به اهمیت پژوهش در پیشبرد اهداف، اظهار کرد: تحقیق و پژوهش و حرکت بر مبنای علم و تحقیق از زیرساخت های توسعه نظم و امنیت در جامعه است.

وی با اشاره به وضعیت امروز جامعه و نقش تکنولوژی و فناوری در گسترش ارتباطات، افزود: نمی‌توان بدون تحقیق، نیازسنجی و فناوری در عرصه تولید امنیت و تقویت آن موفق عمل کرد بنابراین در راستای ارتقاء خدمات دهی انتظامی به مردم به کارگیری و استفاده از این شاخصه ها را از ضروریات می دانیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، تمرکز بر ارائه شایسته ترین خدمات انتظامی در کلانتری و پاسگاه ها را از اولویت های این پلیس عنوان کرد و گفت: در این راستا از بهبود و زیباسازی محیط فیزیکی تا ارتقاء مهارت های علمی، رفتاری و عملی کارکنان برنامه ریزی و اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه بهبود و زیبا سازی محیط فیزیکی در مراکز انتظامی ظرفیتی برای ارتقاء میزان رضایت مندی مراجعه کنندگان است، تصریح کرد: در کنار این مولفه، اخلاق مداری توأم با رسیدگی سریع و دقیق به مطالبات مردمی نیز کارآمد است بنابراین استفاده از فناوری های به روز و نوین را در عرصه ارائه خدمات انتظامی موثر و تأثیرگذار می دانیم.

وی با اشاره به مأموریت های متنوع و گسترده پلیس پیشگیری، اضافه کرد: در راستای اجرای موفقیت آمیز مأموریت ها برنامه ریزی دقیقی صورت می گیرد و حین عملیاتی شدن مأموریت ها علاوه بر تجربه بر دانش روز نیز تکیه می کنیم؛ در کنار تمام این فرآیند، موفقیت در مأموریت های مان را مدیون اقدامات جهادی و بسیجی وار هستیم .

وی با بیان اینکه آموزش یکی از برنامه های متداول این پلیس است، عنوان کرد: در راستای ارتقاء مهارت های علمی و عملی کارکنان دوره های آموزشی متنوع و همچنین کارگاه های تجربی ای برگزار کردیم که خوشبختانه موثر نیز بوده است.

سردار شرفی، تمرکز بر تحقیق و پژوهش را از برنامه های اولویت دار پلیس پیشگیری عنوان کرد و افزود: باید همواره به دنبال دانش افزایی و پژوهش محوری باشیم و مبنای مأموریت هایمان را بهره وری از تجربه ، آموزش و ارزیابی قرار دهیم.

وی در ادامه با اشاره به رونمایی از سامانه رخدادهای انتظامی، خاطر نشان کرد: این سامانه شامل سامانه پیامکی،افراد، خودروهای تحت تعقیب و مهندسی می شود؛ در گذشته رسیدگی به پرونده ها نیاز به حضور فیزیکی ارباب رجوع داشت و این فرآیند زمان و هزینه بر بود اما امروز با به کارگیری سامانه های انتظامی فرآیند پیگیری پرونده ها به صورت پیامک به افراد اطلاع رسانی می شود.

سردار شرفی اشاره کرد: در واقع پیگیری و تحقق این امر علاوه بر سرعت بخشی به تحقق تبصره ۱۷۵ و ۱۷۶ قانون آیین دادرسی کیفری است که بخشی از خدمات انتظامی و قضائی به صورت الکترونیکی در راستای تسریع و تسهیل خدمات انجام شود که خوشبختانه با حمایت فرمانده ناجا، پلیس پیشگیری در این امر پیشقدم شد.

وی با اشاره به کارکردهای سامانه رخدادهای انتظامی، اضافه کرد: این سامانه قابلیت دارد با ثبت مشخصات افراد چنانچه فردی تحت تعقیب بود و به مراکزی مراجعه کرد شناسایی شود؛ این سامانه فرآیند شناسایی و دستگیری متخلفان را تسریع می کند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا درباره کارکرد سامانه مهندسی ، گفت: ثبت اطلاعات دقیق از الزامات مدیریت کلان است، امروز با استفاده از این سامانه می توانیم از تمام زوایا و ابعاد اماکن تحت اختیار پلیس پیشگیری گزارش دقیقی ارائه کنیم، در واقع در این سامانه اطلاعات مربوط به اماکن پلیس پیشگیری ثبت شده است.

وی با تأکید بر اینکه تحول در کلانتری ها و مراکز انتظامی نیازمند دانش محوری است، گفت: ارائه بهترین خدمات انتظامی از برنامه های اولویت دار پلیس پیشگیری است، پیگیری و تحقق این مهم محدود و محصور به یک زمان خاص نیست و به جد مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص تحول در خدمات دهی به شهروندان در مراکز انتظامی را دنبال می کنیم.

سردار شرفی در پایان با بیان اینکه هر موفقیتی در پلیس پیشگیری را مرهون تلاش تک تک کارکنان هستیم، گفت: هدف ما خدمتگزاری است و امید داریم که سربازی لایق برای امام زمان (عج ) و مقام معظم رهبری باشیم.



دیدگاهها بسته شده است.