اختصاص ۲۶ رشته ورزشی برای ورزش همگانی در استان یزد

به گزارش عرصه مسعود شریعتی در نشست شورای عالی ورزش استان یزد، اظهار کرد: ورزش همگانی یکی از سیاست‌هایی است که به صورت جدی در استان یزد مورد توجه قرار گرفته و در راستای توسعه آن قدم برمی‌داریم.

وی افزود: با توجه به اقداماتی که در این حوزه انجام شده، خوشبختانه تا حد بسیار زیادی شاهد پیشرفت و توسعه این ورزش در استان بودیم به گونه ای که در عرصه‌های مختلف آن توانستیم به رتبه‌های اول کشوری دست پیدا کرده و در این زمینه افتخارات زیادی برای استان کسب نماییم.

شریعتی گفت: از جمله مهمترین مواردی که در ارتباط با توسعه ورزش‌های همگانی در استان یزد مد نظر قرار گرفته بود، برگزاری بهتر و بیشتر پیاده روی های خانوادگی است.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد در ادامه از استقبال خوب شهروندان یزدی از این برنامه ها خبر داد و گفت: خوشبختانه مردم یزد حضور بسیار ویژه ای در این برنامه ها داشتند و شاهد بودیم که بسیاری از این برنامه ها، با حضور چشم گیر مردم برگزار می شد.

وی تصریح کرد: در زمینه بررسی عملکرد استان های کشور، این استان‌ها به سه دسته برخوردار، نیمه برخوردار و کم برخوردار تقسیم بندی شدند و استانها در گروهی که قرار گرفته اند، بررسی می شوند.

این مقام مسئول با بیان این که استان یزد جزو استانهای نیمه برخوردار کشور تقسیم بندی می‌شود، گفت:  در زمینه همایش پیاده روی خانوادگی، استان یزد در بین استان‌های نیمه برخوردار کشور رتبه اول و در بین کل استانهای کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

شریعتی خاطرنشان کرد: از جمله دیگر اقداماتی که در این راستا انجام شده، توسعه ورزشهای همگانی با کمک هیئت های ورزشی است، در این زمینه به تمام هیئت های ورزشی استان ابلاغ شد که باید بر روی همگانی کردن ورزش خود تلاش کنند.

وی در پایان بیان کرد: با این اقدام، ۲۶ رشته ورزشی در پارک بزرگ شهر برای مردم در نظر گرفته شده که مردم با حضور در این پارک علاوه بر اینکه با این ورزشها آشنا می شوند، به ورزش هم می پردازند.



دیدگاهها بسته شده است.