ترکیه عدم بازگشت سفیر هلند به آنکارا را خواستار شد


وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا موقتا تمایلی به بازگشت سفیر هلند به این کشور ندارد.

به گزارش عرصه به نقل از آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه به سفیر هلند در این کشور ابلاغ کرد که در حال حاضر تمایلی به بازگشت وی به آنکارا ندارد. سفیر هلند در آنکارا در حال حاضر به منظور استراحت در خارج از ترکیه به سر می برد.

وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد: ما موقتا خواستار عدم بازگشت سفیر هلند به آنکارا که در حال حاضر در خارج از ترکیه به سر می برد هستیم.

در همین حال خبرگزاری رویترز از بستن سفارت و کنسولگری هنلد در ترکیه به دلایل امنیتی خبر داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی ترکیه ساختمان کنسولگری و سفارت هلند در استانبول و آنکارا را محاصره کرده و به هیچ کس اجازه ورود و خروج به آنها را نمی‌دهند. 

لازم به ذکر است که پلیس هلند پیش از این از حضور «فاطمه بتول سایان کایا» وزیر خانواده ترکیه در اجتماع ترک تبارها جلوگیری به عمل آورد.

«سادین آی ایلدیز»، کنسول ترکیه در شهر «روتردام» هلند از توقیف خودروی وزیر خانواده و سیاست های اجتماعی ترکیه و عدم اجازه به وی برای حضور کنار وزیر ترکیه ای خبر داده بود.

این در حالی است که مقامات هلند روز شنبه از فرود هواپیمای «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در این کشور ممانعت به عمل آورده و علت آن را مسائل امنیتی اعلام کردند.

به دنبال ممانعت دولت هلند از فرود هواپیمای حامل «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در فرودگاه روتردام، کاردار سفارت این کشور در آنکارا به وزارت امور خارجه ترکیه فراخوانده شد. 

این اقدام هلند با واکنش شدید رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه مواجه شده و این رفتار مقامات هلند را به نازیها تشبیه کرد.



دیدگاهها بسته شده است.