یک عضو کمیسیون بهداشت: سلامت مردم جای غرض‌ورزی و سیاسی‌کاری نیست

به گزارش عرصه، بشیر خالقی با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با بیان اینکه طرح تحول سلامت، نظام سلامت و درمان را ارتقا بخشید، افزود: سلامت مردم، جای غرض ورزی و سیاسی کاری نیست و به جای پرداختن به اینگونه اقدامات، بهتر است به بهینه ساختن شرایط سلامت و درمان مردم فکر کرد.

خالقی ادامه داد: از زمان اجرای طرح تحول سلامت، اقدامات مثبتی همچون ترویج تغذیه نوزاد با شیر مادر، ترویج زایمان طبیعی به جای سزارین، ایجاد خانه های بهداشت و دیگر اقدامات انجام شد و با علم به این که خدمات متنوعی در حوزه سلامت انجام شده است، انصاف نیست تمام آن ها را نادیده بگیریم و ادعا کنیم در طی این سال ها قدم مثبتی در مسیر اصلاحات و سلامت مردم برداشته نشده است.

وی اظهار داشت: قبل از وقوع انقلاب اسلامی، از هر هزار نفر، ۱۵۰ نفر جان خود را به دلیل بیماری های عفونی مثل سل و اوریون از دست می دادند، اما پس از انقلاب و با اقداماتی که در جهت تقویت بهداشت صورت گرفت. طرح تحول سلامت نیز قدم های مثمر ثمری در راستای ارتقای سطح سلامت و درمان مردم برداشته است. تا قبل از اجرای طرح تحول، مشکلات متعددی در بیمارستان ها وجود داشت و هزینه های درمان مردم سر به فلک می زد، اما در حال حاضر هزینه ها به شکل ملموسی کاهش پیدا کرده است و مردم با خیال آسوده پیگیر درمان خود می شوند.

وی بیان کرد: طبق آمارهای موجود، اجرای تحول سلامت، شاخص های بهداشتی را ارتقا بخشیده است و نمودهای عینی آن را در وضعیت سلامت و درمان مردم به خوبی می توان مشاهده کرد. آیا این خدمات و ده ها خدمت دیگر در حوزه سلامت به چشم نمی آیند؟

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس تاکید کرد: طرح تحول سلامت بر اساس یک برنامه ریزی مسنجم در سطح کشور اجرا شد و مردم شهر و روستا از خدمات آن منتفع شدند. با توجه به خدمات درمانی و بهداشتی ارائه شده و ایجاد رضایتمندی در میان مردم، تداوم آن یک ضرورت انکار ناپذیر است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای تمام ایرانیان، راهنماهای بالینی و نظام ارجاع باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز وظیفه نظارت و پیگیری برنامه ها را دارد تا بتوان با ثبات در جهت سلامت جامعه قدم برداشت و البته همکاری بیمه ها نیز امری بدیهی است که می تواند رضایتمندی کادر درمان و به دنبال آن رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.



دیدگاهها بسته شده است.