پرداخت ۸۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه مهر در سال گذشته

به گزارش عرصه، مرتضی اکبری در رابطه با تاریخچه و نحوه تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار کرد: این بانک با هدف جذب و تخصیص منابع قرض‌الحسنه از طریق مشارکت ۱۰ بانک بزرگ کشور با سرمایه اولیه ۱۵ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد و در حال حاضر ۵۳۰ شعبه فعال به امر خدمت رسانی مشغول است.

به گفته وی کفایت سرمایه این بانک نزدیک به ۴۰ درصد است و دارایی‌های مازاد و بنگاه داری هم ندارد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اضافه کرد: در این بانک، تنها جذب منابع و اعطای وام قرض الحسنه با کارمزد صفر تا ۴ درصد به نیازمندان انجام می‌شود. فعالیت در حوزه قرض الحسنه یکی از مزیت های اصلی این بانک به شمار می‌آید و به همین دلیل از فشار قیمت تمام شده پول که مشکلات عدیده ای را برای بانک های تجاری به همراه دارد به دور است.

وی تصریح کرد: جذب منابع قرض الحسنه در شرایط کنونی اقتصاد، کار بسیار سختی است؛ به نحوی که تنها پنج درصد منابع قرض الحسنه کشور در بانک قرض الحسنه مهر ایران تجمیع شده ولی ۲۵ درصد میزان تسهیلات پرداخت شده در این حوزه را بر عهده داشته است. همین این موضوع نشان‌ده خطیر بودن کار و فعالیت این بانک است.

اکبری ضمن تاکید بر عملکرد مطلوب بانک در حوزه های گوناگون گفت: در سال گذشته با جذب منابع جدید، بیش از ۸۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده که نسبت به پایان سال ۱۳۹۵ نزدیک به ۵۱ درصد رشد داشته است.

وی همچنین افزود: در سال ۱۳۹۵ بیش از ۵۰۰ هزار نفر از نیازمندان واقعی جامعه از تسهیلات این بانک استفاده کرده‌اند که این تعداد در سال ۱۳۹۶ به ۷۵۲ هزار فقره پرونده تسهیلاتی افزایش یافته که بیشتر آنها در حوزه های بهبود معیشت، سلامت و درمان، ازدواج جوانان و حمایت از اشتغالزایی بوده است. پیش‌بینی‌ می‌کنیم که این تعداد در سال جاری به یک میلیون نفر و اعتباری بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد ریال ارتقاء یابد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به تعهدات انجام شده در خصوص زنان سرپرست خانوار بیان داشت: در طرح اندوخته بانوان مهر ایران این بانک بالغ بر هزار میلیارد ریال را به پرداخت ۳۳ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به زنان سرپرست خانواده اختصاص داده است و باتوجه به اجرایی شدن این طرح در ایام پایانی سال گذشته، با این حال بیش از ۴۰۰۰ نفر از این تسهیلات استفاده کرده اند.



دیدگاهها بسته شده است.