مدیرعامل بنیاد مهدی موعود (عج): دستاوردهای معنوی انقلاب مورد غفلت قرار گرفته است

به گزارش عرصه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد متوسل صبح امروز پنج‌شنبه ۱ بهمن) در اولین اجلاس ملی مهدویت و انقلاب اسلامی که در مجتمع فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) برگزار شد، گفت: در آخرین جلسه هیأت امنا بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) تصمیم بر آن شد تا با توجه به اینکه در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، اولین اجلاس ملی مهدویت با موضوع مهدویت و انقلاب اسلامی را برگزار کنیم.

وی افزود: بعد از آماده سازی طرح اجلاس، قرار شد تا از مجموعه‌های فعال در حوزه مهدویت دعوت به عمل آید تا در برگزاری این اجلاس با ما همکاری داشته باشند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) تصریح کرد: در طول این ۴۰ سال که از عمر انقلاب می‌گذرد، بیشتر دستاوردهای مادی انقلاب مورد توجه قرار گرفته و دستاوردهای معنوی و دینی مورد غفلت قرار گرفته است، در حالی که اساس انقلاب بر دین و هدف انقلاب توسعه و گسترش فرهنگ دینی در ایران و جهان بوده است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین حوزه‌های دینی، بحث مهدویت است که الحمدلله یکی از دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی، توسعه فرهنگ مهدوی در سطح کشور است و این مسئله نیاز به توجه و تبیین دارد.

متوسل خاطرنشان کرد: علاوه بر آن معتقدیم اصل انقلاب محصول تفکر مهدوی و انتظار ظهور حضرت است، به دلیل آنکه رهبر انقلاب یک مرجع تقلید دینی بوده و مردم مرجع تقلید را به عنوان نایب امام زمان (عج) می‌شناسند و از او اطاعت و تبعیت می‌کنند، بر خلاف دیگر انقلاب‌ها که رهبرانشان عموماً شخصیت‌های سیاسی هستند، حضرت امام (ره) پیش از آنکه یک شخصیت سیاسی باشند، یک مرجع تقلید بودند.

وی عنوان کرد: یک رابطه متقابل بین انقلاب اسلامی و مهدویت وجود دارد، آموزه انتظار و مهدویت مردم را به تبعیت از امام کشاند و انقلاب توانست توجه و یاد حضرت (عج) را در میان مردم بیش از پیش زنده کند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در پایان گفت: قبل از انقلاب اگر تفکر مهدویت مطرح بود، تفکری نبود که به قیام و اقدام منجر شود، تفکری بود که مردم را به سکوت در مقابل نظام شاهنشاهی دعوت می‌کرد، این تفکر انتظار سکوت بود نه تفکر انتظار فعال و اقدام، انقلاب توانست انتظار را انتظار قیام و اقدام معنا کند که در نتیجه نه تنها انقلاب در ایران پیروز شد، بلکه این تفکر انقلابی شیعی توانسته عراق و سوریه را نجات بدهد و در سطح منطقه به عنوان یک قدرت مطرح است.



دیدگاهها بسته شده است.