از ضیافت نامداران تا نبرد قعرنشینان در هفته چهاردهم لیگ دسته یک

به گزارش عرصه، در مهمترین دیدارهای این هفته لیگ آزادگان، تیم سپیدرود رشت صدرنشین رقابت‌ها به مصاف اکسین رده چهارمی می‌رود. همچنین استقلال اهواز و فجرسپاسی شیراز دو تیم قعر نشین لیگ یک در یک دیدار مهم به مصاف هم می‌روند تا شاید بتوانند به اولین برد خود برسند و خود را از قعر جدول جدا کنند.
سپیدرود رشت – اکسین البرز؛ مسیر سخت سپیدرود برای حفظ صدرنشینی
شاگردان فیروز کریمی در تیم اکسین بازی سختی را مقابل صدرنشین لیگ آزادگان دارند، مخصوصا اینکه سپیدرود تا اینجای لیگ یک در خانه شکست نخورده است. بازیکنان اکسین البرز اگر می‌خواهند به صدر جدول نزدیک شوند و از رقبای دیگرشان عقب نیفتند باید در این بازی نتیجه بگیرند. البته آنها می‌دانند که تیم‌های هم امتیازشان در جدول رده بندی یعنی خونه به خونه بابل و گل گهر سیرجان بازی آسانی در این هفته ندارند.
سپیدرود صدرنشین هم برای اینکه بتواند جایگاه خود را حفظ کند باید از این بازی دست پر بیرون بیاید زیرا ملوان با یک امتیاز کمتر در تعقیب این تیم است و منتظر کوچکترین لغزش آنهاست.
خونه به خونه بابل – مس کرمان؛ ضیافت نامداران لیگ یک
این بازی تقابل دو تن از مربیان با دانش لیگ یک، علیرضا مرزبان و منصور ابراهیم زاده است. هر دو تیم مهره های با تجربه زیادی در خدمت دارند و هر دو سودای رسیدن به لیگ برتر را در سر می‌پرورانند. خونه به خونه که توانسته بود یک هفته هم به صدر جدول رده‌بندی برسد در سه بازی اخیر خودش نتوانسته نتایج خوبی بگیرد. آنها در این بازی‌ها با احتساب جام حذفی متحمل دو شکست شده اند و تنها توانسته‌اند هفته گذشته در خانه گل گهر سیرجان یک تساوی بدست بیاورند.
در سوی دیگر میدان مس کرمان حضور دارد که رکورددار تساوی در لیگ یک است. این تیم تا پایان هفته سیزدهم نتوانسته است در خارج از خانه پیروز شود. آنها در ۶ دیدار خارج از خانه خود پنج تساوی کسب کرده‌اند و یک دیدار را هم واگذار کرده‌اند. از طرفی منصور ابراهیم زاده برای اینکه بتواند به هدف خود یعنی قرار گرفتن در جمع ۱۰ تیم نخست لیگ یک برسد، باید از این دیدار دست پر بیرون بیاید.   
مس رفسنجان – ملوان بندرانزلی؛ تلاش مایلی کهن برای رسیدن به صدر جدول
ملوان از هفته هفتم و پس از شکست مقابل گل گهر سیرجان دیگر طعم تلخ شکست را نچشیده است. آنها با نتایج درخشانی که کسب کرده اند توانستند خود را تا رده دوم جدول برسانند و اختلاف چهار امتیازی با تیم سوم ایجاد کنند. شاگردان مایلی کهن در ۶ دیدار آخر خود در مسابقات لیگ آزادگان صاحب پنج برد و یک تساوی شده‌اند. آنها این شانس را دارند که با برد در این بازی و عدم نتیجه گیری سپیدرود در دیگر بازی این هفته خودشان را به صدر جدول رده بندی برسانند.
البته آنها برای رسیدن به این مهم کار راحتی در پیش ندارند. مس رفسنجان تیم میزبان این دیدار از هفته نهم که میشو کریستوچوویچ را روی نیمکت خود قرار داده، از رتبه شانزدهم و منطقه سقوط، خود را به رده دوازدهم رسانده و اختلاف چهار امتیازی با منطقه سقوط ایجاد کرده است.
آلومینیوم اراک – نساجی مازندران؛ مصاف شگفتی سازان لیگ یک
تیم شگفتی ساز جام حذفی فوتبال ایران که تا صعود به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها هم پیش رفت، انگیزه مضاعفی پیدا کرده است تا بتواند در لیگ آزادگان هم نتایج خوب خود را ادامه دهد. این تیم پنج هفته بی‌شکست را در لیگ یک تجربه می‌کند و امیدوار است این روند را ادامه دهد.
در مقابل نساجی که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند در چهار دیدار آخرش تنها یک برد و یک تساوی توانسته کسب کند و در رده ششم قرار گرفته است.
راه آهن یزدان – نفت مسجد سلیمان؛ نبرد استقلالی‌های سخت کوش
تیم بدون مالک راه آهن یزدان که در توقیف دادستانی قرار دارد، هفته گذشته موفق شد که تیم متمول اکسین البرز را با یک گل شکست دهد. آنها با این برد خود را به تیم‌های مدعی صعود لیگ برتر نزدیک کردند تا امیدوار باشند با حل شدن مشکلات مالکیتی باشگاهشان بتوانند به لیگ برتر هم صعود کنند.
راه آهن با وجود اینکه در تامین هزینه ایاب و ذهاب خود هم مانده است، پنج بازی آخر خود را بدون شکست پشت سر گذاشته اند. این تیم با اینکه با گل گهر رده سومی تنها سه امتیاز فاصله دارد ولی از لحاظ تفاضل گل اختلاف زیادی دارد. شاگردان پاشازاده با تیم پنجم جدول یعنی خونه به خونه بابل پنج گل اختلاف دارند ولی این شانس را دارند که با نتیجه نگرفتن تیم های ۲۳ امتیازی، خودشان را با برد در این دیدار به بالای جدول نزدیک تر کنند.

راه آهن برای رسیدن به این هدف باید با نفت بازی کند که شرایط خوبی ندارد و هر هفته زمزمه‌هایی مبنی بر برکناری سهراب بختیاری زاده شنیده می‌شود. آنها در پنج بازی آخر خودشان در لیگ آزادگان سه بازی را شکست خورده‌اند و دو بازی هم با تساوی به پایان رساندند. همچنین آنها روز جمعه با شکست مقابل سایپا از جام حذفی کنار رفته اند. مسجد سلیمانی ها با منطقه سقوط تنها سه امتیاز اختلاف دارند و می‌توان گفت که بختیاری زاده محکوم به کسب نتیجه از این دیدار است.
پارس جنوبی جم – گل گهر سیرجان
این بازی تقابل معدود تیم‌های لیگ آزادگان است که با مشکلات مالی و مدیریتی روبرو نیستند و شرایط خوبی را از این حیث دارند. شاگردان وینگو بگوویچ در تیم گل گهر که چهار هفته صدرنشین لیگ یک بودند، در این چند هفته نتایج قابل توجهی کسب نکرده‌اند. آنها در پنج دیدار اخیرشان دو شکست، دو تساوی و تنها یک پیروزی مقابل استقلال اهواز قعرنشین کسب کرده‌اند. این تیم در حال حاضر هم امتیاز با اکسین البرز و خونه به خونه بابل در رده سوم جدول رده بندی قرار گرفته است.
در سوی دیگر میدان، پارس جنوبی رده هشتمی قرار دارد که هم امتیاز با تیم‌های نساجی قائم‌شهر و راه‌آهن یزدان است. شاگردان مهدی تارتار از هفته پنجم که در رده دوم قرار داشتند، روند نزولی را در پیش گرفته اند و از آن هفته تاکنون که هشت بازی انجام داده‌اند تنها ۹ امتیاز کسب کرده اند.
فولاد یزد – ایران جوان بوشهر؛ نبرد ۶ امتیازی
این دیدار بین دو تیم شانزدهم و پانزدهم جدول به میزبانی یزدی‌ها برگزار می‌شود و یک مصاف ۶ امتیازی برای هر دو تیم است بدلیل اینکه با اختلاف دو امتیاز پشت سر هم قرار گرفته‌اند و هر تیمی که بازنده از زمین بازی بیرون بیاید در منطقه سقوط قرار می گیرد.
در حال حاضر فولاد با قرار گرفتن در رده شانزدهم در منطقه سقوط است ولی آنها امیدوارند که با برد در این دیدار از این منطقه خطر خارج شوند.
خیبر خرم آباد – بادران تهران
خرم‌آبادی‌ها پس از هفته‌ها که داوود حقدوست را روی نیمکت خود دارند، هفته گذشته طعم تلخ شکست را مقابل ملوان چشیدند. این تیم که در ابتدای فصل شرایط خوبی نداشت و در پایان هفته هفتم در انتهای جدول قرار داشت پس از آمدن داوود حق‌دوست توانست با نتایج خوب خود را تا رده دوازدهم جدول رده بندی هم بالا بکشد. این تیم در حال حاضر در رده چهاردهم قرار دارد و از ۶ دیدار پایانی خود ۱۱ امتیاز کسب کرده است.
خیبر خرم آباد این هفته میزبان شاگردان اکبر میثاقیان است که تا اینجای رقابت‌ها نتایج پرنوسانی را کسب کرده و با ۱۹ امتیاز در رده نهم قرار گرفته است.
استقلال اهواز – فجر سپاسی شیراز؛ داربی قعرنشینان
با اینکه این دو تیم ریشه‌دار کشور در قعر جدول لیگ آزادگان قرار گرفته‌اند ولی حساسیت‌های این دیدار برای هواداران هردو تیم پا برجاست. این دیدار می‌تواند مهمترین و سرنوشت سازترین دیدار هردو تیم در این فصل باشد. بدلیل اینکه پیروزی در این دیدار اولین پیروزی هردو تیم و سکوی پرتابی برای جداشدن از قعر جدول است.

برنامه کامل بازی‌های هفته چهاردهم لیگ آزادگان به شرح زیر است:
 فولادیزد – ایرانجوان بوشهر- ساعت  ۱۴:۱۵-  ورزشگاه شهید نصیری یزد
مصطفی بینش – حسین رحیمی پور – امیرمحمد داودزاده – نورالله حیدری – ناظر: خداداد افشاریان
 آلومینیوم اراک – نساجی مازندران- ساعت  ۱۴:۱۵-  ورزشگاه امام خمینی اراک
جواد محمدی – احد سلطانی – مسلم رحیم خانی – رضوان سرشار – ناظر: علیرضا رجبلو
خونه به خونه مازندران – مس کرمان- ساعت  ۱۴:۱۵-  ورزشگاه هفتم تیربابل
احمد صالحی – حمید سبحانی – رحیم حاجیلو – سعید شمس – ناظر: علیرضا یزدانی
سپیدرود رشت – اکسین البرز- ساعت  ۱۴:۱۵-  ورزشگاهشهید عضدی رشت
تورج حق وردی – صابر خویی – حمیدرضا آذرنیا – صائب گلی – ناظر: حسین نجاتی
مس رفسنجان – ملوان بندرانزلی- ساعت  ۱۴:۱۵-  ورزشگاه شهداء رفسنجان    
یاسر همرنگ – محسن سلطانی – حسین سلیمانی – ابوالفضل گرجی – ناظر: محسن قهرمانی
خیبرخرم‌آباد – بادران تهران- ساعت  ۱۴:۱۵-  ورزشگاه تختی خرم آباد
جواد شرفی – سجاد طوری – رضا قیم – پیمان فرخی مهر – ناظر: محمود رفیعی
راه‌آهن تهران – نفت مسجدسلیمان- ساعت  ۱۴:۳۰-  ورزشگاه شهید درخشان صبا شهر تهران
مهدی مرجان زاده – محمدعلی پورمتقی – محمد شاکر – میثم پورکریمان – ناظر: سعید بخشی زاده
پارس جنوبی جم بوشهر – گل‌گهر سیرجان- ساعت  ۱۴:۴۵-  ورزشگاه تختی شهر جم بوشهر
رضا عادل – محمدرضا فتحی – محمد بوالحسنی – عباس صادقی – ناظر: رحیم مهرپیشه
 استقلال اهواز- فجرسپاسی شیراز- ساعت  ۱۵:۰۰-  ورزشگاه  تختی اهواز
مهدی سیدعلی – حسین مرادی – امید افخمی – علی ابراهیمی – ناظر: رامین عرفانیان



دیدگاهها بسته شده است.