رونمایی از سردیس شهیدان انصاری و نورانی در دهه‌ فجر امسال

به گزارش عرصه، حجت شعبانپور با بیان اینکه در کارگروه مراکز فرهنگی و امور یادمان‌های دفاع مقدس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکنون اقدامات موثری انجام گرفته، افزود: ۳۹ یادمان‌های از شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای گمنام در حال ساخت است. تاکنون ساخت ۱۶ یادمان شهدا در سطح استان تکمیل شده و ساخت ۱۰  یادمان‌ نیز از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است.تلاش می‌کنیم تا از مصالح و معماری بومی در طراحی و ساخت این یادمان‌ها استفاده کنیم.

حجت شعبانپور از فعال شدن کارگروه‌های شهرستانی به ریاست فرمانداران خبر داد و گفت:پیش‌بینی ما بر این است با هزینه‌ ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی تمامی این یادمان‌ها را به اتمام برسانیم و در این مسیر از خیران دعوت می‌کنیم تا در صورت تمایل در این کار خداپسندانه مشارکت کنند.

وی همچنین به دستور استاندار گیلان مبنی بر ساخت یادمان شهیدان انصاری و نورانی در محل شهادت آنان اشاره کرد و افزود:با خانواده‌ این شهیدان هماهنگ شده و سردیس شهیدان انصاری و نورانی با تأمین اعتباری که از سوی سازمان زیباسازی شهرداری رشت انجام شده در دهه‌ی فجر امسال رونمایی خواهد شد.

شعبانپور همچنین اظهار کرد:مراحل واگذاری ۱۰ هکتار زمین برای احداث پارک موزه‌ی دفاع مقدس نیز توسط راه و شهرسازی در حال انجام است.



دیدگاهها بسته شده است.