صادق‌زاده: در صورت موافقت فدراسیون، وزنه‌برداری را سال آینده آغاز خواهم کرد

علی صادق‌زاده وزنه‌بردار دسته ۱۰۷ کیلوگرم در گفت و گو با عرصه درباره حضورش در تیم ملی وزنه‌برداری جانبازان و معلولین، افزود: هنوز معلوم نیست ورزش حرفه‌ای خود را ادامه بدهم یا خیر؟ قبل از بازی‌های پارالمپیک ریو به دلیل حضور در اردوهای پی در پی شرایط زندگی‌ام به جایی رسیده بود که کم کم در حال از هم پاشیدن بود. الان دوست ندارم دوباره به بن‌بست برسم.

وی گفت: قبل از برگزاری اولین اردوی تیم ملی وزنه‌برداری در بهمن ماه از فدراسیون درخواست خواهم کرد که به منظور رسیدگی بیشتر به زندگی‌ام از سال آینده به اردوی تیم ملی وزنه برداری ملحق شوم. اگر فدراسیون به این درخواست من پاسخ مثبت بدهد از سال آینده خود را برای کسب مدال طلا در مسابقات جهانی مکزیک آماده خواهم کرد. در غیر این صورت از وزنه‌برداری معلولان برای همیشه خداحافظی می‌کنم.

صادق‌زاده همچنین با انتقاد نسبت به بدقولی‌های برخی مسئولین از جمله استاندار و شهردار تهران در پرداخت پاداش ورزشکاران پارالمپیکی بعد از بازی‌های پارالمپیک ریو، خاطرنشان کرد: استاندار تهران در مراسم بدرقه ورزشکاران پارالمپیکی و المپیکی به ریو، اعلام کرد کسانی که در این رقابت‌ها موفق به کسب مدال طلا، نقره و برنز شوند قطعه زمینی به معادل ۷۵، ۵۰ و ۳۰ میلیون به مدال آوران بلافاصله پس از بازگشت از ریو اهدا خواهد شد. با وجود اینکه حدود دو ماه از پایان رقابت‌های پارالمپیک سپری می شود، هنوز هیچ خبری از پاداش‌ها نیست. واقعا نمی‌دانم چرا قبل از اعزام، همه وعده و وعید پاداش می‌دهند، اما بعد از کسب مدال هیچ خبری نیست.

وی همچنین با بیان این که قانون استخدام قهرمانان ورزشی نیز دروغی بیش نبود، گفت: با وجود اینکه آیین‌نامه استخدام قهرمانان المپیک و پارالمپیک قبل از اعزام ورزشکاران به ریو به تصویب دولت رسید و اعلام کردند قهرمانان ورزشی استخدام رسمی می شوند؛ اما انگار این قانون نیز همانند سایر قانون ها ارزش اجرایی نداشته و نخواهد داشت.

صادق‌زاده در پایان افزود: ۱۲ سال است که کارمند سازمان ورزش شهرداری تهران هستم و در طی این مدت موفق به کسب ۳۰ مدال رنگارنگ شدم، اما هنوز استخدام رسمی نشدم. با وجود اینکه آیین‌نامه استخدام قهرمانان المپیک و پارالمپیک به تصویب رسید و این موضوع را در سازمان شهرداری پیگیری کردم، اما به من گفتند؛ هنوز هیچ بخشنامه‌ای در این زمینه به ارگان‌ها و سازمان‌ها داده نشده است.



دیدگاهها بسته شده است.