اوسیوریو: با شکست آمریکا ضربه سختی به آنها زدیم

به گزارش عرصه و به نقل از گلوبو، تیم ملی فوتبال مکزیک در اولین دیدار خود در انتخابی جام جهانی توانست آمریکا را در خانه این تیم شکست بدهد. کاری که در ۴۴ سال گذشته موفق به انجام آن نشده بود. بعد از این باخت، آمریکا در ادامه با چهار گل برابر کاستاریکا شکست خورد تا در نهایت یورگن کلینزمان از سمت خود برکنار شود. آمریکا در ۳۲ دیدار خود در انتخابی جام جهانی بی‌شکست بود و توانسته بود ۳۰ دیدار از این دیدارها را با برد به پایان برساند. در نهایت مکزیکی ها موفق شدند نفرین کلمبوس را باطل کنند و یانکی ها را در خانه خودشان با شکست روبرو سازند.

خوان کارلوس اوسوریو درباره شرایط خوب ال‌تری در انتخابی جام جهانی و برتری برابر آمریکا گفت:‌ از قبل می دانستیم این دیدار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. فکر می‌کنم اگر آمریکا در دیدار اول برابر ما شکست نمی خورد، کاستاریکا را شکست می داد ولی این شکست خیلی برای آنها گران تمام شد و ما توانستیم ضربه سختی به آنها بزنیم. فکر کنم برکناری کلینزمان نیز بعد از ۵ سال از تیم ملی  آمریکا به خوبی نشان می دهد که این شکست چقدر برای آنها سخت بوده است و آنها اصلا انتظار این شکست را نداشتند. 

مکزیک با ۴ امتیاز از دو دیدار خود با دو امتیاز کمتر از کاستاریکا در رده دوم جدول گروه خود قرار گرفته است.  آنها در دو دیدار بعدی خود در انتخابی جام جهانی باید ابتدا در خانه به دیدار کاستاریکا مدعی بروند و در ادامه برابر ترینیداد و توباگو قرار خواهند گرفت. 

اوسوریو در پایان گفت: بازی در ازتک همیشه برای رقیبان ما یک چالش بزرگ بوده است. امیدواریم در ادامه رقابت های انتخابی نیز همینطور باشد و هواداران ما به خوبی از تیم حمایت کنند. البته تیم های دیگر نیز بازیکنان زیادی دارند که در اروپا بازی می کنند و کمی با گذشته فرق کرده است ولی تاریخ نشان داده که همیشه مکزیک در خانه تیم قدرتمندی است و خیلی کم شکست می خورد. 

مکزیک تاکنون ۱۵ بار در جام جهانی شرکت کرده است و در ۶ دوره پیاپی توانسته است به دور دوم جام جهانی صعود کنند و در این دور حذف شدند. آنها آخرین بار در جام جهانی برزیل برابر هلند به میدان رفتند و با وجود اینکه توانستند ابتدا دروازه هلند را باز کنند در ادامه با دو گل دیرهنگام برابر این تیم شکست خوردند و از دور رقابت ها کنار رفتند.



دیدگاهها بسته شده است.