۹۰۷ شهید دانش‎آموز ‌سرمایه‎ای عظیم آموزش و پرورش لرستان است

‌به گزارش عرصه منطقه لرستان، مراد روشنی در جلسه استانی شاهد که به میزبانی آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش مهمترین و تاثیرگذارترین نهادی است که می‎تواند به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همت گمارد؛ چراکه ترویج این فرهنگ یکی از رسالت‎های مهم آموزش و پرورش است.

 وی به خدمات دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود : آموزش و پرورش از دستگاه‎های پیشتاز در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

روشنی تأکید کرد: باید سندی را تدوین کرد تا رقابتی سالم و معنوی بین مدارس در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به‎وجود آید.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان بیان کرد: مدیران با طرح و برنامه، ایده و خلاقیت خود می‎توانند فرهنگ ناب شهادت را در جامعه ساری و جاری کنند.

وی اضافه کرد: به هر مقداری که در جامعه فرهنگ ایثار و شهادت توفیق حاصل شود؛ به همان میزان از آسیب‎های اجتماعی کاسته خواهد شد.

 روشنی کار بدون هدف و برنامه را ناموفق عنوان کرد و گفت: فرهنگ‎سازی در حوزه ایثار و شهادت نیاز به برنامه‎ریزی دقیق و جامع دارد و اصولاً کار بدون برنامه‎ریزی سرانجامی نخواهد داشت. فرهنگ‎سازی ایثار و شهادت باید در قالب هنر و اندیشه باشد تا ماندگاری داشته باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، ۹۰۷ شهید دانش‎آموز را سرمایه‎ای عظیم برای آموزش و پرورش قلمداد کرد و افزود: باید از این سرمایه‎ها برای تحقق اهداف کلان تعلیم و تربیت استفاده کرد.

 وی فعالیت‎های فرهنگی هنری، ورزشی و قرآنی را ابزاری مهم برای نهادینه کردن این فرهنگ در مدارس دانست و تأکید کرد: نباید اجازه دهیم بین نسل‎های جدید و قدیم انقلاب انقطاع و فاصله ایجاد شود.

‌-



دیدگاهها بسته شده است.