رأی گیری برای استیضاح «پارک گئون های» جمعه آینده برگزار می شود


احزاب مخالف دولت کره جنوبی تهدید کردند درصورت عدم استعفای رئیس جمهور این کشور، طرح تشکیل جلسه استیضاح وی برای جمعه آینده را به پارلمان خواهند برد.

به گزارش عرصه به نقل از اسپوتنیک، احزاب مخالف دولت کره جنوبی از ارائه پیش نویس طرحی به پارلمان این کشور خبر دادند که در صورت تصویب، پارلمان جمعه آینده به منظور رأی گیری درباره استیضاح پارک گئون های رئیس جمهور این کشور تشکیل جلسه خواهد داد.

بر اساس اعلام رسانه های کره جنوبی، گروهی از نمایندگان پارلمان تهدید کرده اند درصورتی که پارک گئون های رئیس جمهور این کشور تا ساعت ۶ عصر به وقت محلی در روز ۷ دسامبر (چهارشنبه آینده) به صورت داوطلبانه استعفای خود را اعلام نکند؛ با ارائه این طرح به پارلمان تشکیل جلسه رأی گیری برای استیضاح وی در نهم دسامبر یعنی روز جمعه هفته آینده را درخواست خواهند کرد.

لازم به ذکر است، در هفته های گذشته مقامات قضایی کره جنوبی اعلام کرده بودند که از نظر آنها پارک گئون های، خود نیز در پرونده فساد مربوط به پرونده «چوی سون سیل» یکی از دوستان بسیار نزدیک رئیس جمهور در جریان سوء‌ استفاده از فرصت ها و امکانات دولتی دخیل بوده است.

«لی یانگ ریول» دادستان کل کره جنوبی گفته بود که پارک گئون های به عنوان «همدست» در این پرونده مشارکت داشته است؛ اما وی دارای مصونیت است و به همین دلیل نیز آنها نمی‌ توانند اتهام رسمی را علیه وی مطرح کنند.

چوی سون سیل دوست قدیمیِ پارک گئون های متهم است که به پشتوانه دوستی با رئیس‌ جمهورِ این کشور به دریافت میلیون‌ ها دلار به عنوان کمک مالی مبادرت ورزیده است.

این در حالی است که اعتراضات مردمی به پارک گئون های در کره جنوبی تاکنون چندین بار موجب شکل گیری راهپیمائی های گسترده ای شده است.



دیدگاهها بسته شده است.