اسماعیل‌نژاد: ۳ سال با بنا کار کردم یک ربع سکه هم به من نرسید!

فرهاد اسماعیل‌نژاد در گفت‌وگو با عرصه درباره سرنوشت همکاری خود با کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی و اینکه آیا پس از مسابقات جهانی مجارستان به همکاری با تیم ملی ادامه خواهد داد یا خیر، خاطرنشان کرد: دلیریان و اشکانی اصرار دارند من به کارم در تیم ملی ادامه بدهم. البته من هم علاقه زیادی دارم به عنوان مربی تیم ملی به فعالیتم ادامه بدهم چرا که جو بسیار خوبی بر تیم ملی حاکم است و من از کار با کادر فعلی راضی هستم. به خوبی در حال کار هستیم و اگر اشکانی و فدراسیون بخواهند آماده‌ام تا در کنار تیم ملی بمانم.

مربی تیم ملی در زمان سرمربیگری محمد بنا با گلایه از اینکه بنا از دادن جوایز المپیک به او، حضرتی‌پور و فرشاد علیزاده خودداری کرده است گفت: با توجه به اینکه از کادر فنی قبلی تیم ملی ناملایمتی دیدم خیلی دوست دارم با علی اشکانی کار کنم. متاسفانه سر جوایزی که حامی مالی فدراسیون کشتی برای مربیان تیم ملی در صورت موفقیت در المپیک در نظر گرفته بود هیچ جایزه‌ای به من، فرشاد علیزاده و بهروز حضرتی‌پور نرسید و همه جوایز به اسفندیاری‌فر، جزینی، غلام‌زاده و بنا رسید. در حالی که طبق قول اولیه میان مربیان، قرار بود جوایز مدال‌آوری کشتی‌گیران در المپیک بین همه مربیان تیم ملی تقسیم شود. اسفندیاری‌فر، جزینی و غلام‌زاده هر کدام ۱۹ میلیون تومان پاداش حامی مالی فدراسیون را گرفتند و بنا هم که پاداش مخصوص به خودش را گرفت اما سر من، علیزاده و حضرتی‌پور بی کلاه ماند!

وی افزود: من حتی بعد از این موضوع به اسفندیاری‌فر زنگ زدم و علت را جویا شدم که او هم گفت بنا گفته نیازی نیست جوایز بین همه مربیان تقسیم شود! البته اسفندیاری‌فر ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به حساب من واریز کرد و فقط سهم من را داد اما جزینی و دیگر مربیان اصلا به تماس‌های هیچ‌کدام از ما پاسخ هم ندادند. از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲، سه سال با محمد بنا کار کردم اما در این سه سال حتی یک ربع سکه هم به من نرسید. در المپیک لندن هم مانند مسابقات دیگر هر چه پاداش بود به بنا، خیرآبادی،اسفندیاری فر و جزینی رسید. آیا این معنی عدالت است؟ خوشبختانه الان جو بسیار خوبی بر کادر فنی تیم ملی حاکم است و دوست دارم با اشکانی کار کنم.

اسماعیل نژاد در ادامه گفتگو با عرصه، درباره ارزیابی خود از نتایج فرنگی‌کاران ایران در تورنمنت باکوی آذربایجان اظهار کرد: سطح مسابقات مانند همیشه بسیار بالا بود به حدی که سه مدال‌آور المپیک و سه، چهار عنوان‌دار جهانی در این تورنمنت مقابل رقبا شکست خوردند که این نشان‌دهنده سطح کیفی خوب مسابقات بود.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی افزود: روسیه با نفرات بسیار خوبی همچون آرتم سورکوف که عنوان‌دار جهانی است در این مسابقات شرکت کرد و با ترکیب بسیار خوبی به آذربایجان آمده بود. در مجموع سطح مسابقات بالا بود و ای کاش شرایطی فراهم می‌شد تا با تعداد نفرات بیشتری در این جام شرکت می‌کردیم. سال گذشته با ۱۵، ۱۶ کشتی‌گیر به آذربایجان رفتیم اما امسال به خاطر تراکم مسابقات قهرمانی کشور، دانشجویان جهان، باشگاه‌های جهان و غیره نتوانستیم با ترکیب کامل عازم این تورنمنت شویم. براساس پروتکل امضا شده میان فدراسیون‌های کشتی ایران و آذربایجان نیز که براساس آن دو طرف در مسابقات یکدیگر شرکت می‌کنند ما باید به این مسابقات می‌رفتیم که در نهایت توانستیم با چهار کشتی‌گیر به آذربایجان سفر کنیم.

وی با ابراز رضایت از عملکرد محمد الیاسی در وزن ۶۶ کیلوگرم که به عنوان پنجمی این مسابقات رسید و همچنین امیرحسین حسینی در وزن ۹۸ کیلوگرم که صاحب مدال برنز این رقابت‌ها شد، گفت: با توجه به اینکه این دو کشتی‌گیر به تازگی از جوانان به بزرگسالان آمده‌اند و سن کمی دارند توانستند عملکرد خوبی از خود نشان بدهند. گرایی نیز برای نخستین بار در وزن ۷۵ کیلوگرم کشتی گرفت که در دور اول مقابل قهرمان اروپا از گرجستان کشتی بدی نگرفت و شش بر سه شکست خورد. همین کشتی‌گیر در المپیک سعید عبدولی را خیلی اذیت کرد. به نظر من گرایی با توجه به اندام خوبی که دارد می‌تواند یکی از مهره‌های خوب کشتی ایران در وزن ۷۵ کیلوگرم شود اما هنوز خیلی کار دارد و باید در میادین مختلف کسب تجربه کند تا بتواند با توجه به قوانین جدید در این وزن به موفقیت برسد.

اسماعیل‌نژاد درباره علت مصدومیت عظیم گرمسیری کشتی‌گیر وزن ۷۱ کیلوگرم ایران و اینکه چرا علی‌رغم این مصدومیت به تورنمنت آذربایجان اعزام شد، گفت: پنج شش روز قبل از اعزام گرمسیری از ناحیه کتف چپ دچار آسیب‌دیدگی شد اما چون کارهای مربوط به اعزام او انجام شده بود تصمیم گرفتیم او را به این مسابقات اعزام کنیم تا اگر توانست کشتی بگیرد در غیر این صورت مبارزات حریفانش را مشاهده کند تا شناخت بیشتری نسبت به آنها به دست بیاورد. او در دور اول مقابل حریف مجارستانی تا یک دقیقه کشتی گرفت اما دیدیم نمی‌تواند ادامه بدهد و از ترس اینکه مصدومیتش تشدید نشود اجازه ادامه مبارزه را به او ندادیم.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه امیرحسین حسینی شایستگی رسیدن به مدالی خوشرنگ‌تر از مدال برنز را داشت، خاطرنشان کرد: او کشتی‌های بسیار خوبی گرفت اما به نظر من تحت تاثیر جو مسابقات نتوانست مقابل حریف بلاروس به برتری برسد اما در دیدار رده‌بندی به خود آمد و کشتی‌گیر قدرتمند و قلدر کوبایی را پنج بر سه شکست داد و به مدال برنز رسید.



دیدگاهها بسته شده است.