بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند همه امور معلولین را به عهده بگیرد

به گزارش عرصه، انوشیروان محسنی بندپی در همایش روز جهانی افراد دارای معلولیت و تجلیل از مدال آوران پارالمپیک که امروز در محل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهار کرد: برگزاری چنین روزهایی فرصتی است که یک ارزشیابی، بازنگری و تحلیلی از عملکرد خود در حوزه معلولین داشته باشیم و بفهمیم در کجای کار هستیم و چقدر توانستیم شرایط را برای بروز استعدادها و نبوغ این افراد در جامعه فراهم کنیم.

وی ادامه داد: موظفیم شرایطی را فراهم کنیم که این افراد بتوانند در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … رشد کرده و در جامعه حضور پیدا کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن اشاره به افتخارآفرینی کاروان پارالمپیکی ایران در رقابت‌های ۲۰۱۶ ریو اظهار کرد: این عزیزان در پارالمپیک ریو محدودیت‌ها را کنار گذاشته و با عزم ملی از تهدیدها فرصت‌هایی را فراهم کردند که موجب بالندگی خود و شادابی و نشاط همه ملت ایران شد.

بندپی در ادامه ضمن اشاره به پیام رئیس جمهور به مناسبت روز جهانی معلولین اظهار کرد: همانطور که در پیام رئیس جمهور آمده بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند همه امور معلولین را به عهده بگیرد و تمامی سازمان‌ها باید در راستای محرومیت زدایی از این قشر با بهزیستی همراهی کنند.

وی همچنین از راه اندازی نمایشگاه آثار هنری معلولین با همکاری و شرکت حدود ۸ کشور خارجی به صورت بین المللی در شهر اصفهان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم روز به روز امکانات بیشتری را در راستای دسترسی بیشتر افراد دارای معلولیت ایجاد و مستمری این گروه را افزایش دهیم، حمایت‌های بیمه‌ای و توانبخشی از معلولین را بیش از پیش پیگیری کنیم تا بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا شاهد حضور هر چه بیشتر این قشر در جامعه باشیم.

به گزارش عرصه در این همایش از برخی از مدال آوران پارالمپیک، نخبه‌های معلول و همچنین برخی از هنرمندان معلول با حضور وزیر رفاه، وزیر ورزش و جوانان و رئیس سازمان بهزیستی کشور و همچنین رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تجلیل و قدردانی به عمل آمد.



دیدگاهها بسته شده است.