توسعه آموزش عالی نیازکردستان/لزوم توجه به کارآفرینی در دانشگاه ها


سنندج – رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی یکی از نیازهای اصلی در این استان را توسعه آموزش عالی عنوان کرد و گفت: توسعه این بخش باید متناسب با نیازهای کردستان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مرادی شامگاه شنبه در نشست با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: کردستان در حوزه نیروی انسانی یکی از استانهای توانمند کشور است و باید این نیروی انسانی را به شکل بهتری آموزش داد و وارد بازار کار کرد و بخش زیادی از این مهم باید از سوی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی انجام شود.

وی با اشاره به رشد قابل توجه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در استان کردستان، یادآور شد: این توسعه متناسب با ظرفیت و توانمندی های استان کردستان نبوده است و انتظار می رود که با تسهیل بیشتر از سوی دولت بخش خصوصی نیز در حوزه آموزش عالی در این استان عملکرد بهتری داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بیکاری مهمترین مشکل استان کردستان است و همه ما در هر جایگاهی که هستم باید برای رفع آن تلاش کنیم و در این راستا تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده و البته ماهر می تواند بهترین فرصت در راستای کاهش بیکاری در این استان باشد.

وی با اشاره به لزوم توجه به حوزه کارآفرینی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در استان کردستان، یادآور شد: توجه به آموزش عالی ضروری است ولی این آموزش باید همراه با مهارت آموزی و کارآفرینی باشد که در این راستا قدم های اولیه برداشته شده ولی این مهم کافی نیست و باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

مرادی با اشاره به آمادگی اعضای مجمع نمایندگان مردم کردستان در راستای کمک به حوزه آموزش عالی، گفت: هیچ محدودیتی برای پیگیری مطالبات دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در مرکز نداریم و همه تلاش ما این است که از ظرفیت نمایندگی مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی برای رفع دغدغه های آنها استفاده کنیم.

وی به ارتباط ضعیف حوزه صنعت و دانشگاه در سراسر کشور و استان کردستان خبر داد و یادآور شد: این ارتباط در استان کردستان کمتر از سایر نقاط کشور است و ما باید برای کمک به حوزه صنعت از ظرفیت های علمی و دانشگاهی به شکل بهتری استفاده کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز بخش زیادی از مشکلات حوزه صنعت در استان کردستان مربوط به مسائل مدیریتی است که می توان این مشکلات را با استفاده از ظرفیت های علمی و دانشگاهی به خوبی رفع کرد.

وی عنوان کرد: در صورتی که ارتباط بین بخش های دانشگاه و صنعت وجود داشته باشد، زمینه برای حضور نیروهای فارغ التحصیل دانشگاهی در بخش صنعت فراهم شده و در نتیجه آموزش عالی متناسب با نیازهای بخش صنعت نیرو پرورش می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، گفت: اعضای مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی در آمادگی داریم تا در راستای توسعه فعالیت های دانشگاهی در این استان به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی کمک های لازم را ارائه کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور به ویژه استان کردستان، افزود: امروز شمار زیادی از دانشجویان نخبه در کشور از دانشگاه آزاد فار التحصیل می شوند و این مهم نشان دهنده ارتقاء جایگاه علمی این دانشگاه می باشد.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی، به ظرفیت های بالای اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این ظرفیت ها بالا بهترین فرصت برای کمک به توسعه استانهای کم برخورداری همچون کردستان است و انتظار می رود که این مهم در استان مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی از آمادگی خود برای برگزاری نشست های مختلف با رئیس و مدیران سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: حمایت از توسعه فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در کردستان با هدف تقویت عدالت آموزشی در این استان نیز در دستور کار قرار دارد.

مرادی با اشاره به ظرفیت های ایجاد شده در حوزه سخت افزاری در دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر استان کردستان، افزود: این ظرفیت ها می تواند باعث توسعه بیشتر استان کردستان شود و به همین دلیل انتظار می رود که در این بخش ادارات دولتی و حتی بخش خصوصی بتواند از ظرفیت های ایجاد شده به خوبی بهره برداری کنند.

در ابتدای این نشست دکتر محمدقربان کیانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد در استان کردستان را ارائه کرد و از آمادگی لازم برای تعامل بهتر با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین کلیه ادارات و سازمان های دولتی کردستان خبر داد.



دیدگاهها بسته شده است.