رییس جمعیت هلال احمر، خادم افتخاری حرم حضرت فاطمه معصومه (س) شد

به گزارش عرصه، طی مراسمی با حضور سیدامیرمحسن ضیائی در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر مقدس قم، نشان فاطمی آن حضرت و همچنین لباس خادم افتخاری حرم مطهر فاطمه معصومه(س) از سوی آیت الله سعیدی به رئیس جمعیت هلال احمر اعطا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر در این مراسم گفت: افتخار می‌کنم که به نمایندگی از تمام اعضای هلال و امدادگران زحمتکش و همیشه در صحنه جمعیت هلال احمر این لباس را برتن می‌کنم.

بنا بر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، نشان فاطمی حضرت فاطمه معصومه (س) از نشان های خاص حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) است که به معدود افرادی که خدمتگزار آستان مطهر ایشان هستند، اعطا می شود.

تولیت آستان حرم مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمعیت هلال احمر، جلوه ای از نام رحمانیت خداوند تبارک و تعالی است، تاکید کرد: آنچه در ایام اربعین توسط هلال احمر انجام می شود، حاصل قداست فعالیت هلال احمر و دعای خیر مردم به درگاه خداوند است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ آیت الله سعیدی در این دیدار که در آستان مقدس حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، یاد و خاطره تمام کسانی که در جمعیت هلال احمر خدمت کرده‌اند از شهدای این جمعیت تا آیت الله غیوری را گرامی داشت.

آیت الله سعیدی در این مراسم با بیان اینکه جمعیت هلال احمر؛ جلوه ای از نام رحمانیت خداوند تبارک و تعالی است، تاکید کرد: خداوند در هستی با ابعاد رحمانیت جلوه کرده و یکی از ابعاد این رحمانیت، فعالیت جمعیت پرخیر و برکت هلال احمر است.

وی با بیان اینکه امدادگران هلال احمر در مواقع مختلف اعم از جنگ و حوادث طبیعی و غیر طبیعی در کنار مردم حضور پررنگی دارند، تاکید کرد: چشم امید نیازمندان و آسیب دیدگان به دستان اعضای هلال احمر است و اتفاقا یکی از کارهای اهل بیت نیز همین امدادرسانی در زمان حوادث اعم از جنگ و … بوده است.

خدمات هلال احمر انسانی و عاطفی است

آیت الله سعیدی با تاکید بر اینکه فعالیت های هلال احمر ذاتا مقدس است و وجهه بین المللی فعالیت این جمعیت فارغ از نگاه سیاسی و حتی دینی است، خاطرنشان کرد: خدمت شما، کاری انسانی و عاطفی محسوب می شود و از این نظر یکی از نعمت های خداوند متعال، اعطای این مسند به اعضای هلال احمر بوده است.

وی با آرزوی توفیق برای تمامی اعضای هلال احمر از جمله دکتر ضیائی؛ رئیس جمعیت و دکتر گلفشان؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم تاکید کرد: در ایام خاص از جمله ایام اربعین، وجهه معنوی نیز به وجهه رحمانیت خداوند در فعالیت های جمعیت هلال احمر افزوده می شود و آنچه در این ایام انجام می شود، حاصل قداست فعالیت هلال احمر و دعای خیر مردم به درگاه خداوند است.

هلال احمر ایران الگویی برای سایر جمعیت های ملی

آیت الله سعیدی در ادامه با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر در نظام جمهوری اسلامی نیز از اهمیت و توجه بالایی برخوردار است، اذعان کرد: اینکه ولی فقیه تشخیص می‌دهند که نماینده‌ای ویژه در جمعیت داشته باشند، نشان از اهمیت این نهاد خدمت رسان دارد تا با نظارت ایشان آنچه مدنظر است، احصا شود.

وی ابراز امیدواری کرد که اخلاص و صمیمیت در میان اعضای هلال احمر ماندگار بوده و همانطور که بسیاری نهادهای ما برای سایر کشورها الگو هستند، هلال احمر نیز الگویی باشد برای سایر جمعیت های ملی.

ضرورت توجه به انجام فعالیت های فرهنگی در کنار امدادرسانی به نیازمندان

تولیت آستان حرم مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با تاکید بر ضرورت انجام فعالیت های فرهنگی در کنار خدمات امدادی، خاطرنشان کرد: به این دلیل که در لحظه های امدادی، دست نیازمندان به سوی خداوند و بندگان خاص او بلند است، این لحظات، بهترین فرصت برای انتقال اهداف و معنویات اسلامی است.

آیت الله سعیدی اذعان کرد: آرامش جسمی مردم و رفع مشکلات آنها زمانی که با معارف اهل بیت عجین می‌شود، تاثیر شگرفی دارد و اعضای هلال احمر در این زمینه وظیفه‌ای بس والا برعهده دارند.



دیدگاهها بسته شده است.