سالانه تا ۵۰۰۰ نفر به بیماران دیالیزی کشور اضافه می‌شود

به گزارش عرصه، علی ربیعی در مراسم افتتاح خانه فرهنگ و تلاش شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران اظهار کرد: ایده خانه‌های فرهنگ و تلاش در راستای‌گفتمان‌سازی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در آخرین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، برنامه‌های رسانه‌ای مناسبی برای ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در لایه‌های مختلف جامعه در نظر گرفته شد.

ربیعی خاطر نشان کرد: این برنامه‌ها با هدف ملموس کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای اقشار مختلف جامعه اجرایی می‌شوند.

این مسئول در ادامه بر ضرورت ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه تاکید کرد و گفت: نیروی ‌کار اعم از کارآفرین، کارفرما و کارگر باید درک درست‌تری از فرهنگ کار پیدا کنند.

ربیعی افزود: متاسفانه در شرایط فعلی، بهره‌وری در تولید پایین است و آن طور که باید و شاید از ظرفیت نیروهای کار استفاده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی به همان میزان‌که زیرساخت‌های سخت‌افزاری اهمیت دارد، داشته‌های نرم افزاری نیز مهم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: باید در اقشار مختلف مردم به ویژه نخبگان، انگاره صحیحی از مفهوم تولید و افزایش بهره‌وری ایجاد شود.

وی در ادامه گفت: باید شرایطی مهیا کنیم‌ که طبق فرموده مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی را در مباحثی چون صادرات، تولید داخلی، عدالت‌محوری ، دانش‌بنیانی و مردمی‌کردن اقتصاد واردکنیم.

ربیعی با تاکید بر آموزش فرهنگ کار از سنین پایین ‌گفت: آموزش فرهنگ صحیح ‌کار باید از دوران کودکی و از دریچه کتب درسی در افراد نهادینه شود.

وی افزود: باید فرهنگ مصرف کالای ایرانی، کسب وکار حلال و دوری از مصرف‌گرایی در تک تک افراد جامعه نهادینه شود.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به استراتژیک بودن دانش تولید دارو در کشور اشاره کرد و گفت: در دوران تحریم‌ها کشور برای تامین دارو با مشکلات زیادی مواجه بود.

ربیعی تصریح کرد: در بحث دارو باید به دستیابی به خودکفایی توجه ویژه داشته باشیم؛ چراکه این حوزه به نوعی می‌تواند شکنندگی برای‌کشور ایجاد کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت کشور در زمینه مقالات و فارغ‌التحصیلانی ‌که به حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی مرتبط هستند، خوب است و جای نگرانی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: ما در بحث تولید دارو و تجهیزات پزشکی باید به بازارکشورهای اطراف برای صادرات نیز توجه ویژه داشته باشیم.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با ابراز نگرانی از افزایش بیماران دیالیزی‌ کشور گفت: سالانه بین چهار تا پنج هزار نفر بیمار دیالیزی به کشور اضافه می‌شود.

ربیعی تصریح کرد: بخش زیادی از این افراد به دلیل سبک زندگی نادرست، دچار نارسی‌های ‌کلیوی شده و ناچار به دیالیز می‌شوند.

وی خاطرنشان‌کرد: خوشبختانه بیماران دیالیزی‌کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفته و از هزینه‌های‌کمرشکن درمان رهایی یافته‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: در حال حاضر بیماران دیالیزی بدون اینکه ناچار باشند در صفوف طولانی انتظار بکشند، به راحتی به مراکز درمانی مراجعه و دیالیز می‌شوند.



دیدگاهها بسته شده است.