شرط انتصاب مدیران، تخصص و توانمندی است

به گزارش عرصه، فخرالدین دانش آشتیانی دردیدار با اعضای شورای مرکزی مجمع فرهنگیان ایران اسلامی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد ، با اشاره به کمبود وقت برای پاسخگویی به تعدد تقاضای دیدار تشکلهای فرهنگیان و انجمن‌های علمی دانشگاه ها و صاحب نظران حوزه تعلیم وتربیت ، اظهار کرد: در انتخابات ، اولویت با بانوان است ، اما مشکل اصلی این است که خود آنها راغب به پذیرش برخی مسؤلیت‌ها نیستند و این امر از حساسیت پذیری بالای آنان سرچشمه می گیرد.

عضو کابینه تدبیر و امید درخصوص برنامه های آموزش و پرورش در دوره جدید، گفت: مطابق آنچه در مجلس شورای اسلامی اعلام شد، دو برنامه کوتاه مدت و بلندمدت داریم که برای پیاده سازی، آن کمیته‌های مشورتی با حضور افراد صاحب نظر تعلیم و تربیت، استادان دانشگاه و نیروهای آموزش وپرورش تشکیل شده است و انتظار می رود نتایج مباحث کارشناسی، مبنای برنامه‌های عملیاتی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بیشترین کار اجرایی برنامه‌های آموزش و پرورش در این کمیته‌ها صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: اعضای تشکلهای فرهنگیان می توانند با عضویت در این کمیته ها به دنبال پی گیری مسائل مختلف آموزش وپرورش باشند وامید است با حضور فعال تشکل ها ارتباط بین صف و ستاد تقویت شود.

دانش آشتیانی با اشاره به ساختار متمرکز آموزش وپرورش، گفت: بحث «سازمان نظام معلمی»از مواردی است که در کمیته های مشورتی می تواند به نتیجه برسد و دراین زمینه نیز تشکل ها می ‌وانند نقش عمده ای ایفا کنند.

وزیر آموزش وپرورش در پایان ابراز امیدواری کرد که با مشارکت نهادهای دولتی و غیردولتی ، نتایج مفیدی حاصل شود.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار، دبیر کل و برخی اعضای شورای مرکزی مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به ارائه نظر پرداختند.



دیدگاهها بسته شده است.