روزانه دو تن مواد مخدر کشف می شود/ متلاشی شدن ۱۸۲۵ باند قاچاق


رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: که بالغ بر ۴۸۲ تن و ۵۰۰ کیلو کشفیات داشته ایم یعنی به طور متوسط روزانه بیش از دو تن مواد مخدر در کشور کشف می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مسعود زاهدیان در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: بحث مواد مخدر به عنوان یکی از پنج تهدید، جامعه جهانی را در معرض خطر قرار داده است. همجواری بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در همسایگی ایران تکلیف ما را در راه مبارزه با جریان های قاچاق مواد مخدر بسیار سخت می کند. امروز پلیس ایران بزرگترین کاشف مواد مخدر در سطح دنیاست و مرجعی است برای پلیس های دیگر و الگوی پلیس های دیگر جهان شده و دستاوردهایش را به پلیس های دیگر منتقل می کند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: طی سنوات گذشته تولید مواد مخدر در افغانستان افزایش داشته و امسال پیش بینی می شود بیش از ۷ هزار تن مواد در این کشور کشت و برداشت شود و این پدیده یک سونامی برای جهان است. در راستای این پدیده شوم در بعد مواد مخدر سنتی که ریشه گیاهی دارند و چه مواد صنعتی که تولیدات غرب است این رسالت را داریم که ظرفیت های اجتماعی را در راه مبارزه با مواد مخدر افزایش دهیم تا با این پدیده شوم برخورد منسجم و سازمان یافته مردمی را داشته باشیم.

بیش از ۷۵ درصد کشفیات در استانهای شرقی و مرزی است

وی افزود: از این رو بحث های مشاوره ای و آموزشی برای مردم را افزایش داده ایم تا پیشگیری و درمان اعتیاد به عنوان یک اصل در بحث پیشگیری مطرح باشند. با شناسایی نقاط آسیب زا و شیفت امکانات به مرزهای شرقی، بیشترین کشفیات را در استان های شرقی و مرزی داریم که بیش از ۷۵ درصد از آمار را به خود اختصاص می دهند که بالغ بر ۴۸۲ تن و ۵۰۰ کیلو کشفیات داشته ایم که بی نظیر است. در روز حدود دو تن کشف مواد در کشور داشته ایم که این ناشی از تلاش مضاعف همکارانم در پلیس است. البته این فقط کشفیات پلیس است، سپاه و وزارت اطلاعات و گمرک همکاران ما هستند که کشفیاتشان را جدا اعلام می کنند.

متلاشی شدن ۱۸۲۵ باند قاچاق مواد مخدر فعال در سال جاری

زاهدیان گفت: در این راستا شبکه ها و باندهای قاچاق بیش از هرار و ۸۲۵ باند فعال در ۹ ماه اول امسال متلاشی شده اند. بالغ بر صد و ۸ هزار نفر معتاد را جمع آوری کرده ایم و به مراجع درمانی و قضایی معرفی شده اند و نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش معرفی داشته ایم این در حالی است که زیر ساخت های لازم درباره جمع آوری معتادان متجاهر هنوز کاملا تکمیل نشده و منابع باید تامین شود و دستگاه های مسئول با توجه به رشد اعتیاد توانمندی هایشان را به روز کنند.

ادامه دارد….



دیدگاهها بسته شده است.