واکنش چهره های معروف به حادثه جانسوز ساختمان پلاسکو

به گزارش عرصه، هنرمندان و ورزشکاران سرشناس ایران به عنوان نبض حساس جامعه از همان صبح امروز، دقایق آغازین حادثه تلخ آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکوی تهران و جان باختن هموطنان عزیزمان درباره این حادثه، اظهار همدردی کردند و این واکنش ها همچنان ادامه دارد. 

**پرویز پرستویی: «درود به شرفتان آتش نشانان عاشق و جان بر کف و غیور. تسلیت به خانواده های آتش نشانان عاشق و آرزوی سلامتی برای بازماندگان این صانحه بزرگ و تلخ ».

سارا خویینی ها: « امروز قلب هزاران مادر با فروریختن ساختمان پلاسکو فرو ریخت. مادرانی که فرزندانشان شیر مردان آتشنشان بودند».

**علی دایی : «حرفی برای گفتن نیست. برای قهرمانان واقعی وطن، دعا کنید»

**مهتاب کرامتی: «30 دی عزای ملی. ساختمون پلاسکو.بازار کویتی ها. آدم هاش با زندگی هاشون. آتش نشان های با عشق. غصه و تسلیت».

**محمد علی کشاورز: «این عزیزان را که می‌بینم، امید در جانم جوانه می‌زند. اینکه هنوز آدم‌هایی هستند که چشم‌شان را روی ناملایمات می‌بندند و جان‌شان را در مشت‌شان می‌گیرند و ایثار را مشق می‌کنند. کاش کسی اسم آتش‌نشان‌ها را به جان‌فشان‌ تغییر دهد. ای کاش حواسمان بیشتر به قدیمی‌ترین برج تهران بود تا در آستانه پنجاه و سه سالگی‌اش شاهد سوختن و فروپاشی آن نبودیم و سهم مان از نفس‌های آخر این برج فیلم گرفتن با موبایلمان نبود. شاید اگر تنها یکی، دو نفر قید فیلم گرفتن از این فاجعه تلخ را می‌زدند، مسیر امداد رسانی برای یک ماشین و نجات جان انسانی هموارتر می‌گشت. همیشه حضور در صحنه بهترین کار نیست. گاهی باید صحنه را به دست اهل فن داد تا آنها بتوانند کنترل اوضاع را به دست بگیرند. در کنار آتشنشانهای جان فشان قلبم برای کسبه‌ای می‌تپد که دو ماه مانده به شب عید جلوی چشمشان اندوخته‌هایشان بر باد رفت. نکند در میان این شلوغی آنها را از یاد ببریم. »

**افسانه چهره آزاد: «خدایا با این فاجعه دردناک چه کنیم؟»

**نیکی کریمی : «تاسف. تاسف .تاسف»

**شبنم مقدمی: « داغ بزرگی است بر دل تهران. داغی بر دل وطن. کدام واژه تسلای این غم؟»

**رامبد جوان: «آتش نشانی شغل نیست. عشق است» به مراکز اهدای خون بروید.

به گزارش ایرنا، ساختمان پلاسکو تهران ساعت هفت و ۵۹ دقیقه صبح امروز دچارآتش سوزی شد و در ساعت ۱۱:۳۰ به دلیل گسترش وسرایت آتش سوزی به صورت عمودی فروریخت.

ساختمان پلاسکو تهران درسال ۱۳۴۰ در ۱۷ طبقه به بهره برداری رسید.

 

منبع:ایرنا

 

 



دیدگاهها بسته شده است.