رئیس بنیادشهید پروژه‌های عمرانی و خدمات رفاهی بافق را افتتاح کرد

به گزارش عرصه،حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی عصر روز گذشته پروژه‌های ۴۰ واحد مسکونی ویژه معلولان و مدد خواهان سازمان بهزیستی، بلوار کشاورز شهر بافق، مدرسه خیر ساز دخترانه و ایستگاه تخلیه واگن سنگ آهن بافق را افتتاح کرد.
وی در سفر به شهرستان بافق، پس از زیارت ضریح امامزاده عبداالله بن موسی کاظم (ع) و ادای احترام به مقام والای شهدای مدفون در آستان مقدس این امامزاده در مراسم بهره برداری پروژه‌هایی که اغلب در زمینه عمران شهری، آموزش و پرورش، معدن و مسکن محرومان بود حضور یافت.

پروژه بلوار کشاورز و روشنایی آن با اعتبار سه میلیارد و پانصد میلیون تومان، پروژه واحدهای مسکونی برای معلولین و مددخواهان بهزیستی با اعتبار دو میلیارد و پانصد میلیون تومان، مدرسه خیر ساز با اعتبار دو میلیارد و ششصد میلیون تومان و ایستگاه تخلیه واگن سنگ با اعتبار یک میلیارد تومان تکمیل شده است.

عملیات اجرایی بلوار کشاورز و روشنایی آن شامل تملک و آزادسازی مسیر، خاکبرداری، خاکریزی و زیرسازی، نصب سنگ جدول و رنگ آمیزی، بسترسازی برای اجرای فضای سبز، آسفالت، نصب علایم ترافیکی و تامین روشنایی بوده است و با طول مسیر هزار و ۹ متر در مساحت ۸۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع انجام شده است.

پروژه های شرکت سنگ آهن بافق شامل ۷۰۰ متر زیرسازی و ریل گذاری، احداث جاده آسفالته، سرویس فیلمهای برقی و فیبری مکانیکی، ساخت شش تُن قطعات فلزی در واحد نوسازی، تعویض چهار عدد ستون گالری آنلودینگ، ترمیم دیواره بتنی فیدرA و تعمیر و تعویض زره فدرالA تاF است.

معاون رییس جمهور در مراسم بهره برداری از این طرح‌ها که استاندار یزد نیز حضور داشت بر لزوم تلاش جدی برای توانمندسازی افراد بی‌بضاعت و کم‌توان مالی تأکید کرد و گفت: فقر و نیازمندی شایسته جامعه اسلامی نیست و خدمت‌رسانی در بهزیستی یکی از فعالیت‌هایی است که ثواب و اجر بسیاری دارد و فعالیت در سازمان‌های مرتبط باقیات و صالحاتی است که باقی خواهند ماند.

وی با تبریک ایام‌الله دهه فجر و با اشاره به آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: تأکید امام خمینی (ره) همواره خدمت به کوخ‌نشینیان بود بنابراین فعالیت‌هایی نظیر ساخت مسکن برای معلولان و افراد بی‌سرپرست یا بدسرپرست، عمل به یکی از توصیه‌های امام خمینی (ره) است.

حجت الاسلام  شهید  اظهار کرد: همواره باید تلاش کنیم تا افراد بی‌بضاعت و کم‌توان مالی جامعه نیز توانمند شوند و با چاره‌اندیشی و اقدام جدی، فقر را در جامعه کمرنگ کنیم و با توجه به اینکه فعالیت‌های حمایتی در دولت تدبیر و امید صورت گرفته، امیدواریم این فعالیت‌ها توانسته باشد گوشه‌ای از مشکلات عظیم نیازمندان و افراد کم‌بضاعت را مرتفع کند.

وی با اشاره به مشکلات افراد کم بضاعت ادامه داد: مسکن نقش بسیار مهمی در حمایت از خانواده‌ها دارد و ساخت مسکن برای معلولان و افراد بی‌سرپرست به رفع نیازهای این قشر کمک خواهد کرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم افتتاح ایستگاه تخلیه واگن آنلودینگ سنگ آهن بافق خطاب به کارگران و مهندسان این معدن و واحدهای جوارمعدنی سنگ آهن بافق گفت: تلاش نیروهای متعهد در مجموعه‌های بزرگ تولیدی، صنعتی و معدنی، کشور را هر روز یک گام به سمت اقتصاد مقاومتی نزدیک‌تر می‌کند و شما افتخار میهن اسلامی هستید و با برنامه‌های خود کشور را خودکفا می‌کنید و اقتصاد مقاومتی را عینیت می‌بخشید.

وی ضمن تبریک به نیروهای فعال در مجموعه‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان یزد بیان کرد: با تلاشی که در شما مهندسان و کارگران است، شاهد خودکفایی کشور خواهیم بود و افتخار ما است که ایثارگران در همه کشور حضور دارند و این مهم از خواسته‌های امام خمینی (ره) بود که به خانواده‌های شهدا توجه ویژه صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به روز ۲۲ بهمن تصریح کرد: درایت، شجاعت و آگاهی امام خمینی (ره) و همچنین اتحاد ملت و خون شهدا سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد و امروز که در امنیت و آسایش و پیمودن مسیرهای خودکفایی قدم بر می‌داریم، باید قدردان خون شهدا باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی در مورد افتتاح ایستگاه تخلیه واگن آنلودینگ سنگ آهن بافق نیز اظهار کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری باید هر روز نیاز ما به خارج از کشور کمتر شود و فعالیت‌هایی که در این بخش صورت گرفته در راستای سخنان رهبری به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در دیگر بخش‌ها نیز امور به همین شکل دنبال شود و از توان مهندسان و نیروهای داخلی استفاده شود، تحریم‌ها هرگز نخواهد توانست ملت ایران را از پای دربیاورد و تلاش و کوششی که جوانان و مهندسان این مرز و بوم داشته‌اند، روز به روز ما را در عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی در کشور نزدیک می‌کند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با یاد امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی که موفقیت، آزادی و خودکفایی ایران وامدار خون این شهیدان والامقام است پروژه های شرکت سنگ آهن بافق را افتتاح کرد.

معاون رییس جمهور در مراسم افتتاح مدرسه خیر ساز دخترانه نیز اظهار امیدواری کرد: این مدرسه سازنده و تربیت کنندۀ افرادی مفید و توانمند برای آینده کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با تشکر از آقای مهندس سعید ابراهیمی خیر مدرسه ساز گفت: ایثار اجتماعی از نیازهای جامعه اسلامی ما است و نهادینه شدن این فرهنگ برای رفع بسیاری از مسائل و مشکلات ضروری است.

شرکت در یادواره شهدای شهرستان بافق بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء از دیگر برنامه‌های حجت‌الاسلام شهیدی و هیئت همراه در سفر به شهرستان بافق بود.

شهرستان بافق ۲۵۳ شهید بیش از ۴۰۰ جانباز و افزون بر ۸۰ آزاده تقدیم نظام و انقلاب کرده است.



دیدگاهها بسته شده است.