سرخط مهم‌ترین اخبار اجتماعی عرصه در روز شنبه

به گزارش عرصه، امروز تحریریه اجتماعی عرصه حدود ۵۰ خبر را در شش حوزه مختلف ارسال کرد. از این تعداد، برخی اخبار از جمله هزینه‌کرد ۴۶ هزار میلیاردی بیمه‌ها در طرح تحول، آمادگی وزارت بهداشت برای راه‌اندازی “کلینیک‌های سلامت جنسی و خانواده”، گلایه حافظی از رد تحقیق و تفحص از شهرداری در مجلس و … پربازدید شدند. در ادامه، تعدادی از مهم‌ترین اخبار امروز اجتماعی عرصه آمده‌ است که با یک کلیک، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

حوزه شهری امروز در  گفت‌وگویی با عنوان گلایه حافظی از رد تحقیق و تفحص از شهرداری در مجلس، با رحمت الله حافظی، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت‌وگو کرده‌ و به موضوع رد طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در زمینه واگذاری املاک پرداخته‌است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفته‌است که با وجود تکیه مردان سیاسی بر صندلی‌های سبز شورای چهارم عملکرد قابل قبولی داشته‌ایم . چمران همچنین از عملکرد این دوره شورای شهر تقدیر کرده و گفته‌ است که شورای شهر تهران با درجه اهمیتی که داراست بیلان کاری قابل قبولی ارائه کرده است.

در سرویس سلامت نیز می‌توانید گزارش کمیته بازرسی از پرونده نوزاد معروف بیمارستان امام را به صورت مشروح بخوانید. همچنین آمادگی وزارت بهداشت برای راه‌اندازی “کلینیک‌های سلامت جنسی و خانواده”، دومین خبر مهم امروز این سرویس است که از طرف معاون فنی اداره سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت اعلام شد. 

سرویس خانواده نیز در گفت‌وگویی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تیتر” برای اجرای طرح تحول سلامت فشار بسیاری تحمل کردم” را انتخاب کرد. ربیعی در این مصاحبه تاکید کرده‌ است: هر چند این طرح به برخی اصلاحات نیاز دارد، اما این نوید را می‌دهم طرح تحول سلامت با موفقیت، عقلانیت، سخت کوشی و بدون عصبانیت به کار خودش ادامه خواهد داد.

همچنین خبر توزیع بسته حمایتی غذایی برای ۱۱ میلیون نفر از فردا نیز دومی خبر این حوزه از علی ربیعی است که از توزیع بسته حمایت تغذیه‌ای با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان از فردا در میان افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد خبر داده‌ که سهم هر خانوار حدود ۱۲۰ هزار تومان محاسبه شده‌است. 

خبرنگار سرویس خانواده عرصه، در گزارشی موضوع نگرانی بازنشستگان از پرداخت دیرهنگام حقوق اسفند + پاسخ صندوق بازنشستگی  را  مطرح کرده‌است.

وزیر آموزش و پرورش نیز امروز از پرداخت بخش دیگری از مطالبات فرهنگیان​ خبر داد و گفت: پاداش بازنشستگی فرهنگیان تا سال ۹۴ پرداخت شده است، اما بخشی دیگر از مطالبات از جمله پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۵ و حق التدریس‌ها از ابتدای مهر تا پایان امسال باقی مانده است.

وجود معضلات زیست محیطی و چالش‌های بسیار در سواحل جنوبی و شمالی ایران نیز از تاکیدات معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست بود که در مراسم امضای سند همکاری پروژه «تدوین و اجرای طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط زیست در سواحل جنوبی جمهوری اسلامی ایران» آن را مطرح کرد. 

مدیر کلی پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نیز از فعالیت موج بارشی در کشور خبر داد و گفت: این موج طی دو روز آینده برخی نقاط کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین امروز شنبه در استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه و همزمان در عراق، کویت و شمال شرق عربستان وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود. 

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوادث عرصه تاکید کرده‌است که خطرات شب‌عیدی را جدی بگیرید. ملکی همچنین نسبت به در معرض خطر بودن  کارگاه‌های مختلف تولیدی به ویژه کارگاه‌های تولید کیف و کفش و صنایع چوب نیز هشدار داده‌است؛ چرا که معمولا کارگاه‌های تولیدی برای تامین نیاز مشتری و به موقع تحویل دادن سفارشات در چندین شیفت فعالیت کرده و بعضا فعالیتی شبانه‌روزی دارند و احتمال بروز  حادثه در این موقع از سال بیشتر است.

برخورد با خودروهای اخلال‌گر ترافیک در چهارشنبه‌سوری نیز از سوی فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام شده‌است. ساجدی نیا همچنین در این خبر تمهیدات ترافیکی پلیس‌راهور در روزهای پایانی سال را تشریح کرده‌است. 

تیترهایی که در ادامه آمده‌است، پنج خبر اول پربازدید عرصه تا لحظه انتشار این خبر هستند که از سوی مخاطبان انتخاب شده‌اند:

برای اجرای طرح تحول سلامت فشار بسیاری تحمل کردم

آمادگی وزارت بهداشت برای راه‌اندازی “کلینیک‌های سلامت جنسی و خانواده”

گلایه حافظی از رد تحقیق و تفحص از شهرداری در مجلس

نگرانی بازنشستگان از پرداخت دیرهنگام حقوق اسفند + پاسخ صندوق بازنشستگی​

پرداخت بخش دیگری از مطالبات فرهنگیان​



دیدگاهها بسته شده است.