حمایت از فعالیتهای منتهی به ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه گیاهان دارویی

به گزارش عرصه، سورنا ستاری در نشست خبری در ایلام در پاسخ به سوال عرصه درباره حمایت از ایجاد زیست‌بوم فناوری گیاهان دارویی در جهاد دانشگاهی استان، اظهار کرد: یکی از حمایت‌های اساسی ما از محصولات بیوتکنولوژی است و بیشترین حمایت و توجه کشور در این زمینه است.

وی با بیان اینکه آنچه باعث رونق این حوزه می‌شود، پول به تنهایی نیست بلکه محیط است، تصریح کرد: برای این‌که کسب و کار رشد کند، باید محیط لازم ایجاد شود و استارتاپ شکل بگیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تصریح کرد: مشکل اصلی کشور در رابطه با گیاهان دارویی صنایع تبدیلی است نه کاشت، که این گونه فعالیت‌ها به تأسیس صنایع تبدیلی کمک خواهد کرد.

ستاری تاکید کرد: نقش دولت در این زمینه ایجاد زیرساخت‌ها است و از مواردی که راجع به گیاهان دارویی باشد، حمایت و از ایجاد رشته‌های جدید در این زمینه استقبال می‌کنیم.

ستاری اقدامات انجام گرفته در پارک علم و فناوری استان ایلام را خوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که سایت جدید به زودی در اختیار پارک استان قرار گیرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه پیشرفت‌های علمی ایران بعد از انقلاب اسلامی با دوره طاغوت قابل مقایسه نیست، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند و با حضور چهار و نیم میلیون دانشجو و اعمال سیاست‌های توسعه علمی، هم اکنون جایگاه علمی ایران در سطح منطقه و جهان اسلام اول است و ان‌شاءالله سال آینده جایگاه علمی ایران با یک رتبه صعود به جایگاه پانزدهم جهان ارتقا خواهد یافت.

ستاری افزود: با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری به محیط دانشگاه‌ها، این مراکز علمی به مرکز تحولات علمی همراه با اشتغال و درآمدزایی تبدیل شده‌اند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با ابراز خرسندی از تأسیس شرکت‌های شتاب‌دهنده در استان ایلام، گفت: هم اکنون ۶۰ شتاب‌دهنده در کشور فعال هستند و صاحبان ایده و شرکت‌های دانش‌بنیان با دریافت وام کم بهره با حمایت این شتاب‌دهنده‌ها کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده و توسعه می‌دهند.

ستاری در پاسخ به سوالی درباره جذب نخبگان خارج کشور، اظهار کرد: بیش از ۱۲۰۰ نفر از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان به کشور بازگشته‌اند که در پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان ایده‌های خود را اجرایی می‌کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برای توسعه علم و فناوری باید محیط و بستر لازم آماده شود، گفت: مهیا شدن بستر لازم برای فعالیت استارتاپ ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری تنها راه رشد علمی کشور و تبدیل علم به اشتغال، ثروت و درآمد است.



دیدگاهها بسته شده است.