صدای «اعتراض و خواست مردم بحرین» را به گوش جهانیان برسانیم


سفیر اسبق ایران در اردن و لبنان گفت: توان سیاسی، رسانه ای و تاثیرگذاری ایران در منطقه و عرصه بین الملل امروز بیش از گذشته شده و ما باید صدای اعتراض مردم آن کشور را به گوش جهانیان برسانیم.

سفیر اسبق ایران در اردن و لبنان پیرامون آخرین وضعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین که شش ماه است رژیم آل خلیفه وی را سلب تابعیت کرده و اطراف منزل او را به محاصره درآورده است در گفتگو با مهر عنوان کرد: سلب تابعیت از افراد یک اقدام مغایر با قوانین و مقررات حقوقی و بین المللی است و حقوق شهروندی افراد با این اقدام سلب می شود و این نقض آشکار بسیار مهمی است که رژیم آل خلیفه مرتکب آن شدهT  البته در آینده این موضوع برای آنها هزینه های گزافی را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: هر روز که می گذرد آل خلیفه در مردابی که خودش درست کرده بیشتر فرو می رود و از آن هم بیرون نخواهد آمد، آنها میان خود و مردم بحرین یک شکاف عمیق را درست کرده اند و این قبیل اقدامات رژیم آل خلیفه یک مسیر بی بازگشت است چرا که همواره تجربه و تاریخ سیاسی نشان داده که مبارزات مردمی جواب داده است و این بار هم در بحرین جواب خواهد داد.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با بیان اینکه هر کشوری که مردم آن علیه حکومت ظالمش قیام کنند نتیجه آن چیزی شبیه به سقوط رژیم شاهنشاهی در ایران و سایر کشورهای مشابه خواهد بود، افزود: هیچ وقت مردم شکست نخواهند خورد و امروز آل خلیفه بیش از حد در این لجن زار خود ساخته فرو رفته و همچون یک نوکر دست به سینه آل سعود شده است که تمامی دستورات و سیاست های آنها را لحظه به لحظه اجرایی می کند، ما امروز دیگر نمی توانیم بگوییم رژیم آل خلیفه بلکه باید گفته شود رژیم وابسته به آل سعود.

دستمالچیان با اشاره به اینکه می توان در مجامع عمومی، رسانه ای و بین المللی این ظلم و ستم آل خلیفه در حق مردم بحرین را بیش از پیش بازگو کرد تا افکار عمومی بیشتر به ماهیت پلید آن رژیم پی ببرند، ادامه داد: توان سیاسی، رسانه ای و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه و عرصه بین المللی امروز بیش از گذشته شده است و ما باید از این ظرفیت و پتانسیل خوبی که بهره مند هستیم در راستای حمایت بیشتر و توجه بهتر نسبت به اعتراضات مردمی در بحرین استفاده کنیم تا صدای اعتراضات مردم آن کشور به گوش جهانیان برسد.

سفیر اسبق ایران در اردن و لبنان بیان کرد: ما می توانیم در سازمان های بین المللی چون سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی و یا در سفرهای دیپلماتیک خود به کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای اطلاع رسانی وضعیت فعلی بحرین و گرفتاری امروز مردم آن کشور را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی اظهار کرد: پیشتر هم حاج قاسم سلیمانی بیانیه ای داده بود که در آن بیانیه گوشزد کرد اگر تجاوزی به ساحت شیخ عیسی قاسم شود عواقبی چند دامن گیر آل خلیفه خواهد شد و به نظرم آن رژیم هم پیام قاسم سلیمانی را گرفت و در محاسبات خود برای اقدامات احتمالی آتی نسبت به رهبر شیعیان بحرین این پیام را لحاظ خواهد کرد.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا تصریح کرد: به نظر می رسد که رژیم آل خلیفه در حال سبک و سنگین کردن واکنش مردم و دیگر بازیگران تاثیرگذار در این موضوع نسبت به اعدام شیخ عیسی قاسم است و هر دفعه هم که این کار را انجام داده اند متوجه شده اند مردم چگونه نسبت به آن واکنش نشان داده و به خروش آمده و از حریم علما دفاع کرده اند، در این ۲۰۰ روز گذشته روزی نبوده که آقای عیسی قاسم مورد حمایت مردم آن کشور قرار نگرفته باشد و خیلی از مردم آن کشور برای دفاع از رهبر شیعیان بحرین حاضرند که جان و مال خودشان را فدا کنند.

دستمالچیان در پایان خاطرنشان کرد: آل سعود به این دلیل که در همه پرونده های منطقه ای خود در عراق، یمن، سوریه و دیگر کشورها شکست خورده است امروز دیگر در موقعیتی نیست که بخواهد نسبت به موضوع بحرین با دست بالا برخورد کند و قطعا در این مورد انتحاری عمل خواهد کرد و این نکته ای است که باید روی آن تامل بیشتری شود و مقامات ریاض باید متوجه مطلب باشند که همانطور که تا امروز در سایر پرونده های منطقه ای خود شکست خوردند در بحرین هم شکست خواهند خورد. این موضوعی است که امنیت ملی خودشان را هم تهدید می کند و نهایتا این قبیل اقدامات تجاوزکارانه آل سعود دامن خودشان را هم خواهد گرفت.



دیدگاهها بسته شده است.