توسعه یک "پچ " پوستی جدید برای جمع آوری مایع میان بافتی

به گزارش عرصه و به نقل از لینکف، مایع میان بافتی که شبیه پلاسمای خون بوده و در نزدیکی سطح پوست قابل دسترسی است، دارای نشانگرهای بسیاری از جمله سدیم، پتاسیم و پروتئین است که با عملکرد طبیعی بدن و همچنین بیماری های خاص مرتبط است.

علاوه بر این، می‌توان سنسورهایی را برای شناسایی نقطه مراقب بیومارکرها در آن تعبیه کرد.

هر یک از میکرو سوزن‌ها در “پچ” دارای یک لوله کوچک است که مایع میان بافتی در آن جمع آوری می شود. در عرض ۳۰ دقیقه، حدود ۲ میکرولیتر مایع میان بافتی را می‌توان در داخل این لوله‌ها جمع آوری کرده و برای آزمایش بیشتر به دستگاه‌های آزمایشگاهی منتقل کرد.

این تیم تحقیقاتی برای به دست آوردن بیشترین نمونه‌ها، سوزن‌های مختلف را بر روی افرادی با ضخامت های مختلف پوست مورد آزمایش قرار دادند.

علاوه بر هدف اصلی، راحتی نیز یکی از فاکتورهایی بود که در توسعه این “پچ” در نظر گرفته شد تا بیماران بتوانند در آینده به آسانی از آن استفاده کنند. نتیجه این شد که این “پچ” می‌تواند مایع میان بافتی بیشتری را نسبت به سایر روش ها جمع آوری کند و این کار را با درد کم‌تری انجام دهد.

محققان این پژوهش با توسعه این فناوری جدید امیدوارند که در آینده خون های کمتری از بیمار گرفته شود و درد آنها در سراسر دنیا به مراتب کم‌تر شود.



دیدگاهها بسته شده است.