بسته خبری اجتماعی عرصه در روز سه‌شنبه

به گزارش عرصه، اداره اخبار اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است. تیتر برخی از آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده‌ است که با کلیک روی تیتر هر خبر متن کامل آن نیز در دسترس است:

وزیر کشور تاکید کرد

توقف مقطعی بررسی پرونده «املاک نجومی» در وزارت کشور تا تعیین تکلیف در کمیته مفاسد

رحمانی فضلی در نشست خبری خود با خبرنگاران به آخرین وضعیت بررسی پرونده املاک نجومی اشاره کرد و گفت: پرونده واگذاری املاک در شهرداری تهران شخصا توسط معاون عمرانی وزارت کشور پیگیری شده و به فرد یا افراد دیگری واگذار نشده است. علاوه بر این، پرسش‌هایی توسط وزارت کشور مطرح شده و شهرداری تهران نیز جواب‌هایی داده است. مجموع این جواب‌ها به معاونت اول ریاست جمهوی ارجاع داده شده تا در آنجا مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

کارد به استخوان بیمارستان‌های دولتی رسید

دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت درباره آخرین وضعیت مطالبات بیمارستان‌های وزارت بهداشت از بیمه‌ها، گفت: در حال حاضر فقط بیمارستان‌های ما ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از چهار بیمه اصلی طلبکارند و حدود ۳۰۰۰ میلیارد هم سند بین راهی از بیمارستان‌ها داریم. البته این میزان مطالبات غیر از مطالباتی است که سایر بخش‌های دولتی بهداشتی، درمانی و بخش خصوصی سرپایی، بستری و داروخانه‌های خصوصی از بیمه‌ها دارند.

در نشست «دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران ـ سینما حقیقت؛ خرد و تجربه» عنوان شد

تشکیل انجمن نخبگان در صندوق بازنشستگی /جزییات جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت

محمدعلی ابراهیم‌زاده معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه از طریق تشکیل انجمن نخبگان تلاش می‌کنیم تا دغدغه‌ها و نیازهای اقشار مختلف صندوق از جمله هنرمندان را پاسخ بدهیم، ‌ گفت: مشترکان صندوق بازنشستگی از همه اقشار هستند. از رییس جمهور و وزراء گرفته تا نمایندگان مجلس و هنرمندان. چند سال گذشته کاری شروع شد و اکنون نیز دنبال می‌شود و سعی کردیم انجمن نخبگان را تشکیل دهیم. اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شده و بازنشستگان اطلاعات خود را ثبت می‌کنند تا بتوانیم آنها را به شکل مناسبی ساماندهی کنیم.

رشد ثبت‌نام ایثارگران در مدارس شاهد

محمدحسین کفراشی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از رشد ثبت نام جامعه ایثارگری در مدارس شاهد خبر داد و گفت: از ۳۷۰ هزار دانش آموز شاهد ثبت نام شده در مدارس، ۱۷۰ هزار نفر از خانواده درجه یک ایثارگران بودند اما اکنون این آمار به ۲۴۰ هزار نفر رسیده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

یک کشور نمی‌تواند خلاف توافق پاریس عمل کند

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه توافق پاریس تعهد بین‌المللی است و یک کشور نمی‌تواند خلاف آن عمل کند، گفت: در حاشیه اجلاس مراکش در دیدار با فواد معصوم رئیس جمهور عراق تاکید کردیم که برای رسیدگی به کانون‌های گرد و غبار باید اقداماتی انجام داد زیرا تبعات آن برای کشور ما ناگوار بوده است و ایشان قول دادند که در چهارچوب توافقات اجرایی اقداماتی را انجام دهند. امیدواریم شرایط عراق به گونه‌ای تغییر کند که این توافقات عملی شود.

جرائم اتباع در کشور افزایش یافته است؟

سردار محمدرضا مقیمی، رییس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه درباره جرائم اتباع خارجی نمی‌توان به سادگی وصرفا با بررسی پرونده‌ها و اخبار گفت که جرائم افزایش یا کاهش داشته، اظهار کرد: در کشور ما و در مجموع در وقوع بسیاری از جرائم شاهد کاهش شاخص‌ها هستیم و این آمار شامل تمام جرائم و مجرمان اعم از ایرانی و غیرایرانی می‌شود، اما اگر بنا باشد مشخصا جرائم اتباع خارجی بررسی شود باید عوامل مختلفی را مدنظر قرار داد.

به گزارش عرصه، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

برف محورهای ۸ استان را فرا گرفت

تداوم اجرای طرح ترافیک در محدوده زوج و فرد تا ساعت ۱۹

دستگیری ۹ سارق در مهران / ثبت ۱۶ شکایت در مورد شکسته شدن شیشه خودروها

کارد به استخوان بیمارستان‌های دولتی رسید

بازگشت ۱.۵ میلیون زائر به کشور/ آغاز موج آخر بازگشت از بامداد سه‌شنبه



دیدگاهها بسته شده است.