دیدار معاون رئیس‌جمهور با اعضای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در قم

به گزارش  عرصه،زهرا احمدی‌پور عصر امروز در دیدار با اعضای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد  در سالن همایش‌های شهرداری قم، افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان دستگاه معین استان‌های قم و همدان در زمینه اقتصاد مقاومتی تعیین شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: همفکری و تعامل مدیران و فعالان گردشگری می‌تواند زمینه‌ساز پیشبرد برنامه‌ها در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی شود.

وی تصریح کرد: موفقیت‌های خوبی در عرصه گردشگری به دست آمده که نشان از مدیریت هوشمند در فضای کلان و بهره‌گیری از خرد جمعی است.

احمدی پور عنوان کرد: سمن‌ها در شکل‌گیری خرد جمعی در حل مسائل تاثیر فراوانی دارند و به عنوان ناظران و دیده بانان دولت عمل می‌کنند و در برنامه‌ها همراه دولت هستند.

وی با تاکید بر لزوم همراهی بخش خصوصی و دولتی خاطرنشان کرد: این دو بخش هیچگاه در مقابل هم نیستند بلکه در کنار هم می‌توانند اقتصاد را از رکود فعلی رهایی بخشند و واحدهای تولیدی تعطیل شده را در جهت اشتغال‌زایی نجات دهند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: می‌توان مسائل و مشکلات را در چارچوب قانون حل کرد. در این رابطه قوانینی که دولت موظف به رعایت آن است چارچوب‌هایی را برای عملکرد نهادهای مختلف تعیین می‌کند.

وی بیان کرد: دولت در بحث پاسداری از قانون به ملت تعهد داده است که بر این اساس قوانینی در سطح کشور تدوین می‌شود.

احمدی‌پور اظهار داشت:خوشبختانه یک فضای گفتمان در کشور حاکم شده است که به تبع آن می‌توان بسیاری از مسائل را حل کرد به ویژه با تعامل خوب دولت با مجلس در عرصه قانون‌گذاری بسیاری از مشکلات را رفع کرده است. تلاش شده است تا سیاست‌گذاری‌ها توسط اصناف و در قالب شوراها تنظیم شود اما برای عملیاتی شدن آن باید به یک آسیب‌شناسی پرداخت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد:باید با آسیب‌شناسی، مسائل و مشکلات را در چارچوب قانون رفع کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالنده گردشگری در قم اظهار کرد: قم محور مواصلاتی ۱۷ استان است و در این باره باید به ظرفیت‌های گردشگری و اقامتی توجه شود.

احمدی‌پور ادامه داد: این ظرفیت‌ها باید توسط تشکل‌های مردم نهاد به خوبی شناسایی و معرفی شود تا دولت نیز سیاست‌های لازم را در توسعه زیرساخت‌های گردشگری اتخاذ کند.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت توجه به نیاز زائران در حوزه گردشگری در قم، باید یک برند گردشگری مشخص کرد و برنامه‌های راهبردی را ارائه کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: میراث فرهنگی خود را موظف می‌داند بر اساس اسناد بالادستی و سند چشم‌انداز، محورها و سیاست‌های اتخاذ شده در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه تدوین کند.



دیدگاهها بسته شده است.