سلطانی‌فر: فدراسیونها از جوسازی فاصله بگیرند/ حمایت از تیم ملی فوتبال پررنگ‌تر می‌شود

به گزارش عرصه، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در اولین نشست با روسای فدراسیون ها اظهار کرد: توسعه در سایه آرامش، ثبات و امنیت به دست می آید. در ورزش هم نیاز به آرامش داریم. جایگاه من و شما نیاز به صبر و سعه صدر دارد. توصیه من به مدیران ستادی این بوده و به شما روسای فدراسیون ها هم توصیه می کنم که هر اندازه میتوانید از جوسازی و فضاسازی فاصله بگیرید تا بتوانید برنامههایتان را پیش ببرید.

وی از تشکیل ستاد برنامه ریزی و هماهنگی برای بازی های آسیایی ۲۰۱۸ و المپیک ۲۰۲۰ در نیمه دوم آذر ماه خبر داد و  گفت: با این وجود، نقش حمایتی وزارت ورزش و جوانان از تیم ملی فوتبال در راه صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ پررنگ‌تر خواهد شد.

در این نشست مهدی تاج  رئیس فدراسیون فوتبال در ابتدا گزارشی از فعالیتهای فدراسیون فوتبال در زمینه تیم های ملی و افتخارات فوتبال در زمینه فوتبال شامل کسب عنوان نایب قهرمانی تیم ملی نوجوانان و صعود به جام جهانی هند، قرار گرفتن تیم ملی جوانان در جایگاه سوم آسیا و صعود به جام جهانی کره جنوبی پس از ۱۶ سال، کسب عنوان سوم جهان در مسابقات جام جهانی فوتسال کلمبیا – ۲۰۱۶ ، کسب عنوان دوم در مسابقات جام بین قاره ای فوتبال ساحلی را ارائه کرد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر در رنکینگ جهانی در رشته فوتبال، فوتسال آقایان و بانوان و فوتبال ساحلی در جایگاه نخست آسیا قرار داریم و این در حالی است که در رنکینگ جهانی در رشته فوتبال در جایگاه ۲۷ جهان و در فوتسال و فوتبال ساحلی نیز در جایگاه پنجم و ششم دنیا قرار داریم . ضمن اینکه در حال حاضر و در میان همه تیم های جهان در مسابقات مقدماتی جام جهانی تیم ملی ایران بدون دریافت گل در بهترین جایگاه بین المللی قرار داریم.

در ادامه مهدی تاج به فعالیتهای فدراسیون در زمینه آموزش، ، فوتبال بانوان، برگزاری فستیوالهای فوتبال پایه، اقدامات فرهنگی و بویژه اقدامات فدراسیون در خلال دیدار تیم های ملی ایران و کره جنوبی در روز تاسوعای حسینی و اقدامات فرهنگی سازمان لیگ، داوری و افتخارات کسب شده توسط داوران ایران در مسابقات بین المللی و بویژه قضاوت در فینال المپیک ۲۰۱۶ و سایر مسایل مربوط به فوتبال اشاره کرد.

لازم به توضیح است که رئیس فدراسیون فوتبال طی یک برنامه ارائه و با نمایش فیلم های کوتاه از اقدامات فدراسیون در بخش های مختلف گزارش اهم فعالیتهای فدراسیون را ارائه کرد.

در ادامه این نشست هم‌چنین نصرالله سجادی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای از روسای فدراسیون ها خواست تا برنامه ۴ ساله خود را تا بیستم دی ماه سال جاری آماده کنند.

سجادی تاکید کرد که این برنامه ها باید با هدف موفقیت در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ و المپیک ۲۰۲۰ تدوین شود.



دیدگاهها بسته شده است.