بسته خبری اجتماعی در روز جمعه

به گزارش عرصه، در طول این مدت، اخبار مربوط به  وضعیت امدادرسانی به مجروحان و همچنین آخرین آمارها از کشته شدگان این دو حادثه در صدر اخبار اجتماعی عرصه قرار گرفت. در این میان ایجاد یک وقفه جدید بر سر راه نوسازی ناوگان تاکسی‌های فرسوده، تحویل ۱۰۰۰ پروژه نیمه تمام آموزشی در نیمه دوم سال در صورت تخصیص اعتبار، هشدار نسبت به کاهش ۵۱ درصدی بارش‌ها در پاییز، درخواست مدیریت بحران از شرکت گاز برای حل مشکل افت فشار و … از جمله اخباری بود که از سوی تحریریه اجتماعی پوشش داده شد.

در ادامه، برخی از مهم‌ترین اخبار امروز آمده است که با کلیک روی هر تیتر، می‌توانید به متن کامل آن دسترسی داشته باشید:

برخورد ۲ قطار مسافربری در محور سمنان

صبح امروز، دو قطارمسافربری در ایستگاه هفت خان سمنان برخورد کردند. در پی این حادثه چهار واگن از ریل خارج و دو واگن دچار حریق شد.  تا لحظه ارسال این خبر  35 نفر کشته و ۸۰ تن مصدوم شدند که پیش بینی‌ها حاکی از افزایش این تعداد دارد.

اسامی مصدومان حادثه قطار مسافربری منتقل شده به بیمارستان ولایت و کوثر

سازمان اورژانس کشور اسامی مصدومان حادثه قطارهای مسافربری صبح امروز سمنان را که به بیمارستان ولایت دامغان و کوثر سمنان منتقل شده‌اند اعلام کرد.

انتقال مصدومان حادثه قطار مسافربری سمنان به مراکز درمانی

سرپرست اورژانس کشور در ساعات اولیه بروز حادثه قطار مسافربری سمنان، از انتقال مجروحان به مراکز درمانی و همچنین سفر خود به این استان برای بررسی ابعاد این حادثه خبر داد. 

احتمال افزایش کشته‌های تروریستی عراق به ۸۰ تن/ سوختگی شدید تشخیص هویت را مشکل کرده است

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر صبح امروز اعلام کرد که هنوز تعداد کشته‌های حادثه تروریستی در استان حله عراق قطعی نیست، اما آمار ۷۱ نفره در این زمینه اعلام شده است که ممکن است به ۸۰ تن نیز برسد. به گفته مرعشی، به دلیل سوختگی شدید، تشخیص هویت زائران با مشکل مواجه شده است. به همین دلیل هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این زائران ایرانی، افغانی یا عراقی بوده‌اند.

ادامه تلاش‌ها برای شناسایی شهدای ایرانی انفجار حله+اسامی ۱۱مجروح افغانی

سرپرست اوژانس کشور  در خصوص آخرین اخبار از شناسایی شهدای ایرانی انفجار حله در عراق اظهار کرد: برای شناسایی مجروحان و اجساد شهدای ایرانی حادثه حله ادامه دارد، گفت: اسامی ۱۱ زائر افغان مقیم ایران که در این حادثه مجروح شده‌اند مشخص شد.

مجروحان افغانی حادثه تروریستی عراق به بیمارستان مهران منتقل شدند

سرپرست اورژانس کشور  با اشاره به تحویل ۸ تن از مجروحان حادثه تروریستی عراق (افغانستانی‌های مقیم ایران) از طریق مرز مهران به عوامل اورژانس، اعلام کرده‌است که این مجروحان به بیمارستان امام حسین (ع) مهران منتقل شده‌اند.

افزایش میل به مصرف مواد مخدر بین ۱۵ تا ۱۸ ساله‌ها/ ۵۸ درصد معتادان مصرف چند ماده‌ای دارند

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: روند شیوع مصرف مواد در سال های ۹۰تا ۹۴ نشان می دهد حجم مصرف مواد در حال افزایش است و باید راهکارهایی برای جلوگیری و کاهش این امر اندیشیده شود.

نگرانی پلیس از افزایش کشفیات موادمخدر

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف ۴۱۵ تن انواع مواد مخدر در کشور خبر داد و در عین حال از افزایش این کشفیات ابراز نگرانی کرد.

درخواست مدیریت بحران از شرکت گاز برای حل مشکل افت فشار

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن تشریح اجمالی اقدامات این سازمان در سرمای استانهای کشور، از شرکت ملی گاز ایران خواست که برای حل مساله افت فشار گاز در دو استان مازندران و کردستان اقدام سریع تری انجام دهد.

چاقوکشی روی دختر موردعلاقه در کلاس درس

پسری که پس ازشنیدن پاسخ منفی خواستگاری از پدر دختر مورد علاقه‌اش به دانشگاه محل تحصیل این دختر رفته و با ضربات چاقو او را در سر کلاس مجروح کرده بود، توسط عوامل حراست دانشگاه دستگیر و به پلیس تحویل داده شد.

وقفه‌ای دیگر در نوسازی ناوگان تاکسی‌های فرسوده این بار توسط بانکی خصوصی

 به گفته رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری این بار بانک پارسیان به عنوان یکی از سه بانک عامل طرح نوسازی ناوگان‌های فرسوده، ، با اجبار متقاضیان برای استفاده از بیمه پارسیان، وقفه دیگری در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده ایجاد کرده است.

تعیین تکلیف پارکبان‌ها توسط شهرداری و پلیس

نایب رییس شورای شهر تهران پیشنهاد داد که هرچه سریع‌تر وضعیت پارکبان‌های پایتخت در جلسه مشترک پلیس و شهرداری تهران تعیین تکلیف شود.

فعالیت ۱۳ سایت برف‌روبی در شمال تهران

۱۳سایت برف روبی شهرداری منطقه یک با ۷۰۰ نیروی خدماتی و ۲۰۰ دستگاه تجهیزات برف روب عملیات برف روبی و پاکسازی معابر شمالی تهران را بدون وقفه انجام می‌دهند.

طرح‌های ملی حوزه جوانان نیازمند همکاری دولت

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: طرح‌هایی مانند کارت ملی جوانان، آموزش‌های پیش از ازدواج ۷۵۰ هزار زوج و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد جوانان را آماده کرده‌ایم اما اجرایی شدن آن نیازمند همکاری سایر بخش‌های دولت است.

تحویل ۱۰۰۰ پروژه نیمه تمام آموزشی در نیمه دوم سال در صورت تخصیص اعتبار

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به وجود ۵۰۰۰ هزار پروژه نیمه تمام آموزشی در کشور گفت: در صورت تخصیص اعتبارات، در نیمه دوم سال ۱۰۰۰ پروژه نیمه تمام آموزشی را تکمیل کرده و تحویل می‌دهیم.

راه‌اندازی سامانه الکترونیکی “تدبیر” در مدارس ابتدایی

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی تدبیر خبر داد و گفت: تا کنون ۱۷ هزار مدرسه فعالیت‌های انجام شده و اطلاعات مربوطه را در این سامانه ثبت کرده‌اند.

کاهش ۵۱ درصدی بارش در دو ماه ابتدایی پاییز/ بارش‌ ماه‌های آینده نرمال خواهد بود

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت بارشی دوماه ابتدایی پاییز، از کاهش ۵۱ درصدی بارش‌های کشور نسبت به میانگین بلندمدت خبر داد.

پنج تیتر زیر تا این ساعت، جزو پربازدیدترین اخبار اجتماعی امروز بودند که با کلیک روی آنها، به خبر کامل دسترسی پیدا می‌کنید:

مصدومیت ۸۰ تن/ افزایش کشته‌شدگان به ۳۵ نفر/ اعلام اسامی مصدومان

احتمال شهادت ۱۰۰ نفر در حادثه تروریستی حله عراق/ شمار شهدای ایرانی تا ۶۰ نفر افزایش می‌یابد

دستور وزیر بهداشت برای ‌رسیدگی سریع‌تر به مجروحان حادثه ‌تروریستی عراق

پیگیری وزارت بهداشت برای بازگشت یارانه لبنیات

ادامه تلاش‌ها برای شناسایی شهدای ایرانی انفجار حله+اسامی ۱۱مجروح افغانی



دیدگاهها بسته شده است.