مهم‌ترین اخبار اجتماعی عرصه در روز سه‌شنبه

به گزارش عرصه، سرویس اجتماعی عرصه در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است. تیتر برخی از آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده‌ است که با کلیک روی تیتر هر خبر متن کامل آن نیز در دسترس است:

سروری:

بدهی ۱۸ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری

پرویز سروری رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در سیصدوشانزدهمین جلسه علنی شورای شهر از عدم پرداخت بدهی ۱۸ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری خبر داد.

قسم چمران برای عدم شماره‌گذاری ۴۳۰ موتورسیکلت کاربراتوری

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران با اشاره به شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری با وجود مصوبه هیات دولت مبنی بر عدم شماه‌گذاری این نوع موتورسیکلت‌ها از مهرماه امسال گفت: ۴۳۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری در آستانه شماره‌گذاری است و از دولت می‌خواهیم تو را به خدا اجازه شماره‌گذاری ندهد، چراکه ما نه پول می‌خواهیم و نه خواسته بزرگی می‌خواهیم و این خواسته همه مردم است که به سلامتی آنان توجه کنند.

در گفت‌وگو با عرصه مطرح شد:

۷۵۰ هزار «اسکیزوفرنی» در کشور و ۳ مشکل عمده آنها

طیبه دهباشی رییس انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنی گفت: با توجه به جمعیت و بر اساس آمار شیوع این بیماری، باید ۷۵۰ هزار بیمار اسکیزوفرنی در کشور داشته باشیم. همچنین انگ‌زنی، جای خالی پوشش بیمه‌ای مناسب برای بیماران و نبود فرصت‌های شغلی کافی سه مشکل عمده بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی است.

رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرد

شرایط نامساعد بودجه‌ای در هلال احمر/ارسال دو محموله کمکی به حلب

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی رییس جمعیت هلال احمر در حاشیه همایش معاونین درمان، بهداشت و توانبخشی جمعیت هلال احمر به شرایط نامساعد بودجه‌ای در هلال احمر اشاره کرد و گفت: البته همه کشور در این زمینه با مشکلاتی مواجه شدند، اما انتظار داریم اگر مشکلی هم هست به عدالت با دستگاه‌ها برخورد شود نه اینکه به یک دستگاه بودجه خیلی کمی ارائه دهند.

وی همچنین درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران برای کمک به مردم حلب، اظهار داشت: با توجه به مشکلات زیادی که مردم حلب با آن مواجه بودند، ما مجموعه‌ای از محموله‌ها را از قبل برای حلب ارسال کرده بودیم. در عین حال در هفته گذشته نیز دو محموله را که میزان آن ۷۰ تن بود در دو پرواز برای حلب ارسال کردیم که این محموله‌ها شامل اقلامی شامل دارو، چادر و سایر لوازم مورد نیاز مردم بوده است.

در گفت‌وگو با عرصه تشریح شد

جزییات مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش

حسن حسینی مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اعلام نتایج آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و آموزش و پرورش اظهار کرد: اطلاعیه‌ای از طریق سازمان سنجش منتشر شده و پذیرفته شدگان می‌توانند با کلیک بر روی استان خود از جزئیات برنامه زمانبندی مطلع شوند. همچنین تلاش می کنیم تا پایان این ماه بررسی مدارک و مصاحبه را به اتمام برسانیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خبر داد

پایش ضربتی ۹۰۰ واحد صنعتی در تهران/ شناسنامه‌دار کردن صنایع استان

ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به طرح پایش ضربتی صنایع آلاینده در استان تهران بیان کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که در سطح استان تهران به خصوص شهر تهران داشته‌ایم تاکنون نزدیک به ۹۰۰ واحد صنعتی پایش و برای واحدهای آلاینده اخطاریه صادر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: حدود ۸۰ درصد منابع آلاینده هوا مربوط به منابع متحرک مانند خودروها و۲۰ درصد مربوط به منابع ساکن همانند واحدهای صنعتی و معادن شن و ماسه است. همچنین ۴۰ بارزس این اداره کل در طرح پایش مشغول ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن واحدهای صنعتی مستقر در استان هستند.

کاهش ۷ درجه‌ای دما در برخی نقاط کشور/ ادامه بارش‌ها طی امروز و فردا

احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور طی امروز (سه‌شنبه) و روند بارش باران وبرف در نقاط مختلف کشور گفت: از بعدازظهر روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور، بارش برف و باران و وزش باد در استان‌های واقع در غرب، برخی نقاط شمال غرب و جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های رشته کوه البرز و بخش‌هایی از شمال شرق رخ خواهد داد که در استان‌های جنوبی با رعد و برق نیز همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه ۸ دی، به‌تدریج از میزان بارش در شمال غرب و غرب کاسته شده و این سامانه در بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌هایی از البرز مرکزی و شرقی و شمال شرق فعال بوده و در اواخر این روز از کشور خارج می‌شود.

راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ پلیس راه آهن

فرمانده پلیس راه‌آهن : خطوط ریلی بزودی با پوشش تصویری زنده رصد می‌شوند

سردار علیرضا اکبرشاهی فرمانده پلیس راه آهن کشور از راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ پلیس راه آهن کشور خبر داد و گفت : با راه‌اندازی این مرکز، ایستگاه های راه‌آهن تهران و در آینده‌ای نزدیک سراسر خطوط ریلی در محدوده ایستگاه‌ها با پوشش تصویری زنده رصد خواهد شد.

معاون شهردار تهران اعلام کرد

خبر خوب دولت به شهرداری تهران/ پرداخت ۹۰۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌ها

قدرت‌الله گودرزی معاون مالی شهرداری تهران با اشاره به وعده دولت برای پرداخت ۹۰۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌اش به شهرداری گفت: خوشبختانه در جلسه روز گذشته شهردار تهران و دکتر نوبخت معاون برنامه‌ریزی رییس جمهور، قول داده شد که تا آخر امسال بخشی از بدهی‌های دولت به شهرداری تسویه شود. همچنین نوبخت قول داد تا پایان سال یک میلیارد دلار را از محل صندوق ذخیره ارزی به شهرداری می‌پردازد و همچنین ۲۰۰۰ میلیارد تومان از محل یارانه بلیت مترو و اتوبوس و همچنین یک میلیارد و ۱۳۹ میلیون تومان بدهی از محل جرایم راهور را نیز پرداخت می‌کند.

به گزارش عرصه، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

خواص شگفت‌انگیزِ آب انار

۷۵۰ هزار «اسکیزوفرنی» در کشور و ۳ مشکل عمده آنها

جزییات مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش

معطلی ۵ ساله لایحه‌ حمایت از کودکان در سایه فراموشی مجلس

سردار اشتری: حماسه ۹ دی نشان داد مردم به خوبی حق را از باطل می‌شناسند



دیدگاهها بسته شده است.