دو خبر از تئاتر شهر و پردیس تئاتر تهران

به گزارش عرصه به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، سیوان کا داناپالا نماینده کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان شامگاه ۱۹ اسفند ماه با حضور در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر به تماشای نمایش «مانوس» به کارگردانی نازنین سهامی‌زاده نشست.

او پس از پایان اجرای نمایش با تقدیر از اجرای این اثر نمایشی گفت: بطور قطع قلب من به مانند شما با دیدن این نمایش به درد آمد، این نمایش بسیار قوی و  تاثیرگذار بود. داستان آن فقط درباره جزیره‌ایی در میان آب ها  به نام مانوس نیست بلکه نکته‌ایی عمیق‌تر را برای ما بیان می‌کند. این نمایش داستان تراژدی زمانه ماست چون در حال حاضر در دنیا تعداد آوارگان از زمان جنگ جهانی دوم بیشتر است و این موضوع بسیار بااهمیت است که بتوانیم داستان هریک از این آوارگان را دنبال کنیم.

نماینده کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان افزود: کار مهم گروه اجرایی این بود که تماشاچیان را با عمق فاجعه آشنا کرد و روایت زندگی این پناهجویان را به زندگی برادر، خواهر، مادر و پدران ما تبدیل کرد. بعضی‌ها از ترس جان و بعضی دیگر برای زندگی بهتر مهاجرت می‌کنند و اجراهایی مثل این نمایش ما را به تفکر وا می‌دارند که چرا انسان‌ها خود را به دست قاچاقچیان می‌سپارند و چرا به جای اینکه مرزها برای این افراد باز باشند، بسته است! من از طرف خودم و همه می‌گویم ما باید بهتر از این باشیم و واقعا از گروه اجرایی برای خلق این اثر نمایشی قوی تشکر می‌کنم که ما را به فکر فرو برد.

پیمان شریعتی (مدیر مجموعه تئاترشهر) و اتابک نادری (مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی) در این دیدار هیات خارجی را همراهی می‌کردند.

نمایش «مانوس» به نویسندگی لیلا حکمت و کیوان سررشته، کارگردانی نازنین سهامی زاده و بازی احسان بیات فر، ابراهیم عزیزی، السا فیروز آذر، احسان کرمی، صبا گرگین پور، حمیدرضا محمدی، نسرین نکیسا، نرگس نیک سیرت ساعت ۲۰ در تالارقشقایی مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود.

«جادوگر کوچولو» در پردیس تئاتر تهران

نمایش «جادوگر کوچولو» به نویسندگی «هادی حسنعلی» و کارگردانی «فریبا دلیری» از ۱۰ فروردین ماه همزمان با آغاز سال نو در پردیس تئاتر تهران روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی پردیس تئاتر تهران، نمایش «جادوگر کوچولو» به نویسندگی «هادی حسنعلی» و کارگردانی «فریبا دلیری» از ۱۰ فروردین ماه در سالن استاد رشیدی پردیس تئاتر تهران و در ساعت ۱۹ اجرای خود را آغاز خواهد کرد.

این نمایش بر اساس برداشتی آزاد از قصه “جادگر کوچولو” اثر اوتفرید پرویسلر ترجمه سپیده خلیلی نوشته شده است و داستان از جایی شروع می‌شود که بچه جادوگری تصمیم می‌گیرد وارد جشن جادوگری بشود، ولی به علت اینکه هنوز بچه است و نمی‌تواند خوب جادو کند اجازه ورود به جشن را ندارد.

در این اثر بازیگرانی چون آرش صادقیان حقیقی، هادی حسنعلی، شیرین کاشفی، آرین ناصری مهر، احسان سامانی منش،علی محمدی، لیلی قربانعلی، آوا ناصری مهر ایفای نقش می‌کنند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به آهنگساز: حمیدرضا شجاعی، طراح صحنه: مهدی نیک روش، ساخت انیمیشن: رامین بهادری، طراح لباس.گریم و ماسک: فریبا دلیری، طراح و ساخت عروسک: شیدا صفوی، طراح پوستر و بروشور: محسن مسموعی، شاعر:هادی حسنعلی، خواننده : پانیذ شهرستانی، دستیار صحنه: مهرنوش دلیری، روابط عمومی: هادی حسنعلی، مدیر تولید: سعید ناصری مهر، اجرای گریم: محبوبه سجادی اشاره کرد.

نمایش «جادوگر کوچولو» به نویسندگی «هادی حسنعلی» و کارگردانی «فریبا دلیری» از ۱۰ فروردین در سالن استاد رشیدی پردیس تئاتر تهران و در ساعت ۱۹ روی صحنه خواهد رفت.



دیدگاهها بسته شده است.