بسته اخبار اجتماعی عرصه در روز یکشنبه

به گزارش عرصه، گروه اجتماعی عرصه در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که تیتر برخی از مهم‌ترین این خبرها در ادامه آمده است.

نخستین خبر گروه اجتماعی که بامداد دوشنبه روی خروجی عرصه قرار گرفت، گفت‌وگو با دکتر راضیه حنطوش‌زاده، کارشناس بیماران هموفیلی وزارت بهداشت در مورد تمهیدات نوروزی برای بیماران هموفیلی و تالاسمی بود که خبرنگار سلامت عرصه آن را تهیه کرده بود.

امین پورذاکری، مدیر امور حقوقی صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این روز از صدور ۸۰۰۰ دادنامه بازنشستگان علیه صندوق بازنشستگی از سوی دیوان عدالت اداری طی سال های ۸۶ تا ۹۳ خبر داده و به خبرنگار گروه خانواده عرصه گفته بود که عمده این شکایات مربوط به عدم افزایش حقوق بازنشستگان همپای نرخ تورم است.

«قطعا هیچکدام از ما در هیچ خبری نخوانده‌ایم که فرد حادثه دیده امدادگری را که برای نجاتش آمده مصدوم کند، این اقدام آنقدر دور از ذهن است که اگر روزی هم آن را بشنویم باور کردنش برایمان دشوار خواهد بود اما واقعیت این است که خیلی از ما بدون آنکه بخواهیم با بی‌دقتی های خود، دام‌های بزرگی برای امدادگران و به ویژه آتش‌نشان‌ها پهن کرده‌ایم که ممکن است بلای جانشان شود.» این جملات ابتدای گزارشی است که خبرنگار حوادث عرصه، با تیتر «غفلت‌ها و کتمان‌هایی که بلای جان آتش‌نشانان می‌شود» منتشر کرده است.

خبرنگار عرصه در عصر همین روز نیز در گفت‌وگویی با سردار کمالی، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح از ارائه تخفیف ۵۰ درصدی جریمه ریالی غیبت سربازی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی خبر داد و این خبر با تیتر خبرهای خوش برای مشمولان جریمه ریالی سربازی منتشر شد.

سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان، وحید محمدی، قائم مقام شهرداری منطقه ۱۱ تهران از تخریب طبقه هفتم پاساژ علاء الدین پس از دو سال پیگیری و بیش از سه ماه عملیات اجرایی خبر داد.

«مرکز گردوغبار خوزستان در دست داعش است» این جمله را اریک سولهایم، معاون دبیرکل و رییس برنامه محیط زیست سازمان ملل در تهران گفته که خبرنگار محیط‌ زیست عرصه آن را منتشر کرده است.

در این روز فخرالدین دانش آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه «تخلفات بانک سرمایه را به نام صندوق ذخیره می نویسند» گفته بود که پول فرهنگیان در صندوق است.

پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)  نیز در سخنانی که گروه خانواده عرصه منتشر کرد گفت که با حقوق ۸۱۲ هزار تومانی، ۱۱ میلیون نفر «زیرخط فقر» هستند.

محمدجواد کبیر، مدیرعامل بیمه سلامت ایران از بدهکاری ۲۲۰۰ میلیارد ریالی این نهاد به مؤسسات درمانی خبر داد و گفت:‌ دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یکی از بزرگترین طلبکاران است و بیش از ۸۰ درصد این مبلغ به دانشگاه علوم پزشکی متعلق است.

پربازدیدترین‌ها

در میان اخبار منتشر شده در گروه اجتماعی برخی از خبرها بیش از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته که پنج خبر پربازدید تا به این لحظه در ادامه آمده است:

خبرهای خوش از «جریمه ریالی سربازی» در سال آینده

با حقوق ۸۱۲ هزار تومانی، ۱۱ میلیون نفر «زیرخط فقر» هستند

صدور۸۰۰۰ دادنامه بازنشستگان علیه صندوق بازنشستگی در دولت دهم

غفلت‌ها و کتمان‌هایی که بلای جان آتش‌نشانان می‌شود

تعداد مدارس طبیعت از مرز ۴۰ مدرسه گذشت



دیدگاهها بسته شده است.